Zdravá strava

​Informací z médií, které poukazují na velký nárůst obezity, výskytu rakoviny i civilizačních chorob, je nespočet.

Dle posledních odhadů roste generace lidí, kteří pátrají po původu potravin, čtou etikety a volí čisté prostředí, ovzduší a klid na nejrůznějších dovolených. Mnoho z nich aktivně sportuje a touží po aktivně strávené dovolené. Možná do této skupiny lidí patříte i vy.

Názory na to, co je zdravé stravování, jsou opravdu různorodé. Někdo bazíruje na čerstvé zelenině a ovoci ve svém jídelníčku, druhý na bezmasém jídle, jiný na syrové stravě. Norma prozatím neexistuje.

Navíc my všichni fungujeme jinak a je nutné poslouchat naše tělo. Když někomu stačí jíst 3x denně, proč ne. Někdo zase potřebuje jíst 6x denně menší porce.

V podstatě by pro vás nemělo být stravování stresující. Nejde o manuál, který je nutně striktně dodržovat, ale o nastolení jednoduchých pravidel, která když dodržíte, tak budete jíst pestře a navíc zdravě.

Zdravý jídelníček by se měl optimálně skládat z porcí 3 – 6 ti jídel. Často se zapomíná na dopolední a odpolední svačinu.

Ráno si dopřávejte zdravé sacharidy ve formě ovoce, cereálního pečiva a trochu přílohy k obědu (libovolně zda to bude rýže, brambory, kuskus) a po obědě už začněte jíst spíše bílkoviny (jogurty, kefíry) a zeleninové saláty (opět libovolně jaké).

Zelenina vás zasytí a s trochou nastrouhaného sýru, šunky nebo kousky masa, nebudete hladový, ale spokojeně najedení.

Chcete dostávat zajimavé jídelníčky do mailu?


© COPYRIGHT 2020 pestrý jídelníček. ALL RIGHTS RESERVED.