Antioxidanty


​Váže kyslíkové radikály, které způsobují oxidaci, a tím je dostává do méně nebezpečných chemických stavů. V přiměřeném množství má proto na lidské zdraví kladný vliv. Například pomáhá předcházet rakovinnému bujení. Proto se vyplatí zařazovat antioxidanty do jídelníčku.

Patří mezi ně například vitamíny, a to vitamín A, C, E. Dále flavonoidy, tedy rostlinná barviva (obsahuje je třeba červené a modré ovoce), karotenoidy, třísloviny. Velmi účinné přírodní antioxidanty jsou ostružiny, lékořice, ale také maliny nebo borůvky, červené víno, černý rybíz, granátové jablko, máta, kopr.

Je důležité zařazovat do stravy přírodní antioxidanty, protože jsou mnohem účinnější než ty, které podáváme tělu v podobě potravinového doplňku.

To potvrzují i lékařské výzkumy. Při dlouhodobém užívání antioxidačních doplňků stravy může dojít ke zvratu a jejich opačnému, tedy škodlivému účinku, což u přírodních zdrojů antioxidantů nikdy nenastává. 

    Chcete dostávat zajimavé jídelníčky do mailu?


    © COPYRIGHT 2020 pestrý jídelníček. ALL RIGHTS RESERVED.