Melounová dieta pro očistu organismu

Vynikající letní dieta je ta melounová. Červený plod se zelenou slupkou je velice výživný. Pomůže vám zhubnout a také si pročistit organismus, především ledviny. Jde o skvělou dietu na konec léta, kdy je v obchodě stále ještě dostatek melounů. V čem vám může tento chutný poklad pomoci?

Výborná podpora imunity

Meloun má v sobě velké množství vitamínu C. Dále je v něm také hodně velice prospěšné kyseliny listové. V dužině plodu najdete i vitamíny A, skupiny B a vitamín E. Z vitamínů spadajících do skupiny B je u melounu velmi významný niacin, tedy B3 a pyridoxin, tedy B6. Na starosti má zásobování buněk ovocnými kyselinami. Tento proces významně podporuje imunitní systém vašeho těla. Naprosto nepostradatelný je v tomto případě vitamín B3 niacin.

Stabilizuje tlak i krvetvorbu

Kromě toho má meloun i ohromné množství betakarotenu. Ten má schopnost se ve vašich játrech měnit na vitamín A. Právě tento vitamín má pozitivní vliv na činnost mozku i kvalitu pokožky. Pomáhá tělu při boji s volnými radikály, ale i v případech, že na vás útočí viry a bakterie. Zároveň tedy prospívá vaší imunitě. Dokáže i velmi úspěšně hydratovat pleť a nejenom ji, i celý váš organismus.

Melouny jsou skvělé i v případě, že jste těhotná žena nebo zrovna kojíte, protože podporují produkci mléka. Příznivě ovlivňují činnost jater, ledvin a slinivky, stabilizují krevní tlak i krvetvorbu.

Kombinujte s vhodnými potravinami

Na jakém principu melounová dieta funguje? Během ní byste měli každý den vypít dva litry vody, ideálně neperlivé, případně je možné pít i bylinkové čaje. S čím vším můžete meloun jíst? Skvěle se kombinuje s drůbežím masem, tedy krůtím, kuřecím, listovými saláty, jogurty či tvarohem. Ovšem pozor, pokud budete jíst meloun společně s potravinami, v nichž se nalézá škrob. V takovém případě může váš žaludek protestovat.

Melounová dieta může mít různé podoby. Například si můžete jednou za několik týdnů dát jeden očistný melounový den, nebo praktikovat tří či pěti denní melounovou dietu. V ní jde především o to jíst potraviny, které se k melounu hodí.

Pokud přemýšlíte o tom, zda jíst klasický červený nebo žlutý meloun, pak vězte, že na tom nezáleží, oba druhy jsou výživově hodnotné. Rozdíl je pouze v tom, že ve žlutém melounu je trochu více cukru. Proto červený meloun mívá na 100 gramů cca maximálně 30 kcal, zatímco žlutý může mít o cca 35 kcal i více.

Výhody melounové diety:

  • Meloun obsahuje velké množství minerálů a vitamínů.

  • Plod podporuje činnost jater, ledvin a slinivky.

  • Kdo má melouny rád, může si jich dopřát zvýšené množství.

  • Pomáhá s očistou organismu.

Nevýhody melounové diety:

  • Každá jednostranná dieta tělu spíše škodí, než prospívá.

  • Hodí se jenom pro milovníky melounů, každý nedokáže jíst meloun denně.

  • Nelze ji držet delší dobu, tělu by chyběly některé látky.

  • Návrat k normální stravě může provázet přibrání kilogramů, tzv. jo-jo efekt.

Jídelníček při melounové dietě na 3 dny

1. den

Snídaně: 1/4 menšího melounu, bílý jogurt, zelený čaj

Dopolední svačina: Melounové smoothie s avokádem

Oběd: Zeleninový salát s krůtím masem

Odpolední svačina: 1/4 menšího melounu, ořechová směs

Večeře: Kuřecí vývar

2. den

Snídaně: 1/4 melounu, plátek žitného chleba s Lučinou

Dopolední svačina: Salát z melounu, hroznového vína a jahod

Oběd: Pstruh s pečeným bramborem a domácím tvarohovým dipem

Odpolední svačina: 1/4 melounu, listový salát

Večeře: Salát s tuňákem

3. den

Snídaně: 1/4 melounu, sýr Cottage

Dopolední svačina: Celozrnná bulka s plátky sýra

Oběd: Krůtí prsa na grilu, rýže a zelenina

Odpolední svačina: Meloun, netučný jogurt

Večeře: Dušené kuřecí maso s hráškem, kukuřicí a baby karotkou vařenou na páře

Výborná odlehčovací kúra

Výhodou této diety je skutečnost, že do sebe dostáváte velké množství vitamínů a minerálů, které prospívají činnosti vašeho organismu. Melounová dieta je ve své krátké podobě skvělá jako očistná kúra, pokud potřebujete odlehčit stravu a získat energii. I jeden melounový den dokáže rozpohybovat žaludek a střeva, pomůže játrům a ledvinám, aby snáze vyloučily odpadní látky.

Jako dlouhodobá dieta se ale samozřejmě nehodí, protože je strava určitým způsobem nevyvážená. Vzhledem k tomu, že jde o krátkodobou dietu, nemůžete také dosáhnout žádných závratných váhových úbytků.

Získejte zdravý jídelníček na míru ZDARMA

  • Sestavený od nutriční poradkyně
  • Komplexní jídelníček pro vaší osobu
  • Recepty na 7 dní ZDARMA

Chci jídelníček ZDARMA

 
Chci jídelníček ZDARMA

1 171 743 doručených jídelníčků, za dvě minuty získáte váš!

Tip: Víte, že nejčastěji chtějí lidé zhubnout 10 kg?