Jak na posílení imunity?

Imunitní systém je důležitý pro přirozenou ochranu vašeho organismu a to před stresem, škodlivými vlivy prostředí a možnou infekcí. Jak by měl vypadat jídelníček proti oslabené imunitě a které přípravky pro posílení organismu jsou k mání?

Imunitní systém je složitý mechanismus, který tvoří propojené činnosti různých obranných buněk, bílkovin a imunitních orgánů. Jeho hlavní funkcí je rozpoznání, označení a obrana organismu před cizorodými látkami a vlastními buňkami, které se vymkly kontrolním mechanismům. Dojde-li k oslabení imunity, dochází ke snížení schopnosti organismu bránit se nejrůznějším infekcím a to jak běžným, tak i těm nebezpečným. Člověk s oslabenou imunitou se cítí unavený, vyčerpaný a trápí jej často se opakující onemocnění.

Příznaky oslabené imunity

  • Únava, ospalost a lhostejnost
  • Bolest v krku, nachlazení, chřipka, angína
  • Žaludeční a střevní problémy
  • Nechutenství, snížená chuť k jídlu
  • Pocit zimy, studené končetiny, pocení
  • Astma
  • Vyrážky, ekzémy, svědění kůže, lupy
  • Špatné hojení ran
  • Kvasinkové infekce
  • Pásový opar
  • Mononukleóza
  • Zápal plic
  • Záněty očí a uší
  • Rakovina

Přípravky na posílení imunity

Pro správné fungování imunitního systému jsou nezbytné hlavně vitaminy C a A, z minerálů jsou to pak selen a zinek. Ideální variantou je zařazení těchto vitamínů a minerálů přirozenou cestou do Vašich fit receptů. Pokud to nejde, můžete si vybrat z mnoha volně prodejných přípravků na oslabenou imunitu.

Probiotika

Živé bakterie mléčného kvašení jako jsou lactobacily nebo bifidobakterie. Ty zlepšují mikroflóru ve střevech, zkrátka se snáz uchytí na střevní stěně a nevpustí tak mezi sebe infekci.


Chia semínka

Chia semínka jsou vhodná pro všechny věkové kategorie. Jsou výborným doplňkem zdravé stravy pro vegetariány i sportovce. Lze je využít při zvýšené psychické a fyzické námaze. Pravidelnou konzumací zvýšíme imunitu našeho organizmu.

Echinacea

Tato fialová květina má být něco jako přírodní antibiotikum a stimulant. Funguje tak, pomáhá podporovat v buňkách vznik interferonů, což jsou pro tělu vlastní protiviroví bojovníci. Účinek echinacey je ale pouze krátkodobý. Aby se efekt na těle mohl projevit, člověk by tak musel užívat bylinu ve vysokých dávkách a krátkých časových intervalech.


Glukany

Jsou to látky získané ze stěn buněk nejčastěji hub, a to například hlívy ústřičné. Mají za úkol podpořit oslabenou imunitu, působit proti chřipce, zánětům uzlin, posilovat játra a účinkovat i proti typům některých nádorových onemocnění. Glukany se staly nepostradatelným potravinovým doplňkem.

Jídelníček pro oslabenou imunitu

Základ každého dne, je vydatná snídaně. Na svačinu si dopřejte pořádnou dávku čerstvého ovoce a zeleniny. A večer se rozhodně nepřejídejte.

Jezte pravidelně po menších dávkách. Vyhněte se zbytečně kalorickým, smaženým jídlům. A rozhodně nenavštěvujte restaurace fast foodového stylu. S tímto přístupen si nejen pohlídáte svůj body mass index, ale Váš imunitní systém obdrží potřebné vitamíny pro správný cgod.

Doporučené potraviny

  • Obecně všechno ovoce a zeleniny
  • Citrusové plody a kiwi
  • Listová zelenina
  • Kysané mléčné výrobky a jogurty
  • Čerstvé a libové bio maso
  • Ořechy
  • Luštěniny
  • Rakytník, kustovnice čínská

Pitný režim a kvalitní spánek

Pití  vody příznivě napomáhá detoxikaci organizmu. Ale pozor, vodou se myslí obyčejná a nikoliv slazené limonády. Ideálně také do pitného režimu zařaďte zelený čaj nebo jiné bylinné čaje. Optimální množství tekutin za den se pohybuje u dospělého člověka mezi 2 - 3 litry.

Také kvalitní spánek je důležitý pro zdraví. Pokud tělu nedáváte dostatečný prostor k odpočinku a k jeho regeneraci, tak pak nebude fungovat a sloužit tak, jak má. Nedostatkem spánku tělo výrazně oslabujete a imunitní systém dostává zabrat. Snadno pak podlehnete nachlazení, rýmě nebo jiným onemocněním. Ideální doba spánku je 8 hodin.

Chcete-li účinně posilovat imunitní systém a předcházet tak všemožným nachlazením, musíte především dodržovat zásady zdravého životního stylu. Pokud se nebudete zvyšování obranyschopnosti věnovat komplexně, žádné jednotlivé rady pro vás nebudou dostačující. Také nezapomínejte na aktivní pohyb. Pohyb na čerstvém vzduchu je doslova k nezaplacení. Pročistíte si  hlavu a také si příjemně odpočinete.


01.08.2018

Získejte zdravý jídelníček na míru ZDARMA

  • Sestavený od nutriční poradkyně
  • Komplexní jídelníček pro vaší osobu
  • Recepty na 7 dní ZDARMA

Chci jídelníček ZDARMA

Komentáře ke článku

Abyste mohli přidat komentáře, musíte se přihlásit. Pokud u nás ještě nemáte účet, zaregistrujte se

 

Kam dál?

Dělená strava: Zaručí rychlé hubnutí?

18.09.2018

Jednu dobu byla dělená strava velkým hitem. Hlavně, když ji u nás začala propagovat herečka Lenka Kořínková. I když boom tohoto typu stravování je již za námi, stále má dělená strava spoustu zastánců. Funguje opravdu?  Pokračovat ve čtení

Jak zdravě přibrat na váze?

17.09.2018

Většina lidí řeší problém, jak zhubnout. Někdo však naopak potřebuje přibrat. Muži většinou hledají způsob, jak přibrat svalovou hmotu, ženy touží zaoblit svou postavu v určitých partiích a vypadat ženštěji. Pokračovat ve čtení

Cholesterolová dieta: Poraďte si se špatným tukem vlastními silami

12.09.2018

Zvýšený cholesterol může znamenat vcelku velké zdravotní komplikace. Naštěstí se s tímto problémem dá efektivně bojovat úpravou jídelníčku, kdy stačí dodržovat cholesterolovou dietu. Ukážeme vám, jak na to! Pokračovat ve čtení

Jaký jídelníček je vhodný pro zdravý životní styl?

10.09.2018

Při zdravé životosprávě není potřeba mnoho volného času na zdlouhavé vyvařování, ani velké finanční rezervy na nákup potravin, jak si mnozí lidé mohou myslet. Je to pouze o uvědomění si jednoduchých zásad zdravého životního stylu. A my vám teď rádi ukážeme, jaké to jsou. Pokračovat ve čtení

Sacharidové vlny

29.08.2018

Dieta v podobě sacharidových vln je nejlepší cestou, jak odbourat tuk a vytvořit si pevné a dobře vyrýsované svaly. Pokračovat ve čtení

Chci jídelníček ZDARMA

2 237 248 doručených jídelníčků, za dvě minuty získáte váš!

Tip: Víte, že nejčastěji chtějí lidé zhubnout 10 kg?