Jak na posílení imunity?

Imunitní systém je důležitý pro přirozenou ochranu vašeho organismu a to před stresem, škodlivými vlivy prostředí a možnou infekcí.

Pro správné fungování imunitního systému jsou nezbytné hlavně vitaminy C a A, z minerálů jsou to pak selen a zinek. Právě na jejich obsahu je založena většina prodávaných přípravků na posílení imunity. Slabou imunitu mívají především a senioři. Týká se to ale může každého z vás.

Přípravky na posílení imunity

Probiotika

Živé bakterie mléčného kvašení jako jsou lactobacily nebo bifidobakterie. Ty zlepšují mikroflóru ve střevech, zkrátka se snáz uchytí na střevní stěně a nevpustí tak mezi sebe infekci.

Echinacea

Nebo také známá jako třapatka nachová. Tato fialová květina má být něco jako přírodní antibiotikum a stimulant. Funguje tak, pomáhá podporovat v buňkách vznik interferonů, což jsou pro tělu vlastní protiviroví bojovníci. Účinek echinacey je ale pouze krátkodobý. Aby se efekt na těle mohl projevit, člověk by tak musel užívat bylinu ve vysokých dávkách a krátkých časových intervalech. Bylina není vhodná pro těhotné ani kojící a pro malé děti do tří let.

Glukany

Novinka a také momentální hit. A o co jde? Jsou to látky získané ze stěn buněk nejčastěji hub, a to například hlívy ústřičné. Mají za úkol posilovat imunitu, působit proti chřipce, zánětům uzlin, posilovat játra a účinkovat i proti typům některých nádorových onemocnění. A to tak, že aktivují části buněk zvané lysozomy, jejichž úkolem je ničit vše cizí v buňce. Glukany se staly nepostradatelným potravinovým doplňkem.

Přísun vitamínu C

Je také vědecky prokázáno, že vysoké dávky vitamínu C blahodárně působí na lidský imunitní systém. Ne vždy je nutné pro vše chodit do lékárny. Pro to, abyste svému tělu dopřály pořádný přísun vitamínu c, je dobré začít den vymačkanými pomeranči nebo vodou s citrónem. Dopřejte tělu zdravou stravu a dbejte i na hygienu duše a hlavně na relax. To je to nejlepší, co pro své tělo můžete udělat.

Potraviny, které blahodárně působí na funkci imunitního systému

Není nic jednoduššího, než do svého jídelníčku zařadit čerstvé ovoce, zeleninu nebo kvalitní BIO maso. Které potraviny nejvíce prospívají imunitnímu systému?

  • Obecně všechno ovoce a zeleniny
  • Citrusové plody a kiwi
  • Listová zelenina
  • Kysané mléčné výrobky a jogurty
  • Čerstvé a libové bio maso
  • Ořechy
  • Luštěniny
  • Rakytník, kustovnice

Není nic horšího, než začít den bez pořádné snídaně a do práce nebo školy jít bez svačiny, vynechat oběd a večer se přejíst. S tímto přístupen nejen že přiberete brzo na váze, ale vaše tělo a organizmus tím trpí. A s ním také samozřejmě imunitní systém. Zaměřte se proto i na pravidelnost vašeho jídelníčku.

Pitný režim a kvalitní spánek

Pití  vody příznivě napomáhá detoxikaci organizmu, ale pozor, vodou se myslí obyčejná a nikoliv slazené limonády. Ideálně také do pitného režimu zařaďte zelený čaj nebo jiné bylinné čaje a to ideálně kvalitní sypané. Optimální množství tekutin za den se pohybuje u dospělého člověka mezi 2 - 3 litry. Také kvalitní spánek je důležitý pro zdraví. Pokud tělu nedáváte dostatečný prostor k odpočinku a k jeho regeneraci, tak pak nebude fungovat a sloužit tak, jak má. Nedostatkem spánku tělo výrazně oslabujete a imunitní systém dostává zabrat. Snadno pak podlehnete nachlazení, rýmě nebo jiným onemocněním. Ideální doba spánku je 8 hodin.

Mějte nohy v teple, ale zbytečně si doma netopte

Příliš vytopené místnosti imunitnímu systému příliš nesvědčí. Teplotní rozdíl, který je mezi místnostmi a venkovním prostředím, je pro tělo šokem. Když se pak vydáte z přehřáté místnosti na čerstvý zimní vzduch, tak organizmus tento rozdíl špatně snáší. To pak vede k častému nachlazení. Zároveň dýchání přehřátého vzduchu vysušuje nosní sliznici, která je pak náchylnější k nákaze. Pokojová teplota by neměla přesahovat 22° C. Dobré je na topení umístit nádoby s vodou, nebo mít v pokoji větší pokojové rostliny, které vzduch v místnosti dokáží zvlhčit. Nohy ale vždy udržujte v teple! V okrajových částech lidského těla a to v rukou a nohách, je krevní oběh zpomalený. Často tak dochází k prochladnutí končetin a to má často za následek také vznik onemocnění.

Chcete-li účinně posilovat imunitní systém a předcházet tak všemožným nachlazením, musíte především dodržovat zásady zdravého životního stylu. Pokud se nebudete zvyšování obranyschopnosti věnovat komplexně, žádné jednotlivé rady pro vás nebudou dostačující. Také nezapomínejte na aktivní pohyb. Pohyb na čerstvém vzduchu je doslova k nezaplacení. Pročistíte si  hlavu a také si příjemně odpočinete. Pobyt venku a to i v nepříznivém počasí, pomáhá tělu vyrovnávat se s různými viry, bakteriemi a škodlivými látkami. Tělo se tak stává odolnější. 

Získejte zdravý jídelníček na míru ZDARMA

  • Sestavený od nutriční poradkyně
  • Komplexní jídelníček pro vaší osobu
  • Recepty na 7 dní ZDARMA

Chci jídelníček ZDARMA

Komentáře ke článku

Abyste mohli přidat komentáře, musíte se přihlásit. Pokud u nás ještě nemáte účet, zaregistrujte se

 

Kam dál?

Otázky, na které jste se možná chtěli zeptat

Dnes jsme si pro vás připravili sérii otázek a odpovědí, které vám možná už delší dobu vrtaly hlavou. Od samotných potravin až po nejrůznější metody úpravy jídelníčku. Pokračovat ve čtení

Jsou dobré ovesné otruby při hubnutí?

Otruby byly a jsou vlastně jakýmsi odpadním produktem a mnoho lidí si je spojí s krmením dobytka. Pokračovat ve čtení

Co dokáže rybí tuk?

Rybí tuk by neměl chybět ve skladbě jídelníčku sportovce a stejně tak běžného člověka. Je důležitý pro budování svalové hmoty a podporuje sportovní výkony. Pokračovat ve čtení

Jak přežít vánoční večírek ve zdraví

Konec roku je za dveřmi a s ním již tradiční setkávání s přáteli a vánoční večírky. Také se už na nějakém takovém večírku nebo posezení s přáteli vidíte? A v duchu už s pocitem provinění plánujete novoroční předsevzetí, jak se zpět dostat do formy? Není nezbytné se vzdávat společenských akcí. Stačí jen se na návštěvu takového večírku nebo restaurace připravit a přemýšlet, co vypijete a sníte. Pokračovat ve čtení

30denní výzva

30 denní výzva představuje pro většinu lidí start do většinou dlouho neoprášené sportovní kariéry. Představa, že budete plnit sérii cviků po dobu 30 dnů, a tak získáte svou vysněnou postavu je jistě velmi lákavá, ale ne vždy zcela naplněná. Většina portálů nebo cvičebních plánu neobsahuje změnu jídelníčku, který je při redukci váhy také velmi důležitý. Celý proces hubnutí si dnes lidé postují na s Pokračovat ve čtení

Chci jídelníček ZDARMA

1 798 706 doručených jídelníčků, za dvě minuty získáte váš!

Tip: Víte, že nejčastěji chtějí lidé zhubnout 10 kg?