Snadné hubnutí s chia semínky

Tato zázračná semínka šalvěje hispánské, jejichž původ můžeme hledat v daleké Latinské a Střední Americe, tvořila v dávných dobách základ aztécké stravy. Jsou vhodná pro všechny věkové kategorie a výborným doplňkem zdravé stravy pro vegetariány i sportovce. Lze je využít při zvýšené psychické a fyzické námaze.

Popis rostliny

Šalvěj hispánská je vysoká asi metr a na konci každého stonku má fialové nebo bílé květy. Chia semena jsou jejími plody. Jedná se přírodní olejnaté semeno (obsahuje 30% olejů), neuvěřitelně bohaté na živiny. Tato semena jsou zdrojem minerálů, bílkovin, vlákniny a omega-3 mastných kyselin, které brání nedostatku živin v těle

Účinky chia semínek

  • Pravidelnou konzumací zvýšíme imunitu našeho organizmu.
  • Zlepšují vývoj a regeneraci tkání během těhotenství a po porodu.
  • Přispívají k rychlému hojení po úrazech.
  • Zlepšují regeneraci pohybového aparátu.
  • Odstraňují záněty a bolesti ve svalech a kloubech.
  • Pozitivně působí na stav pokožky, chrání před dehydratací.
  • Přispívají ke snižování hladiny škodlivého cholesterolu
  • Působí preventivně proti vzniku Alzheimerovy choroby.
  • Snižují krevní tlak a stabilizují hladinu cukru v krvi.
  • Snižují riziko cévní mozkové příhody, osteoporózy, rakoviny
  • Zlepšují poruchy pozornosti  a duševní bystrost

Vlastnosti chia semínek

Chia semínka nemají vlastní chuť, proto je jejich použití univerzální. Ať už do sladkých nebo slaných pokrmů a nápojů, zaručeně si vyberete. Nejsou tvrdá, můžete si s nimi cokoli posypat. Dají se přimíchat do polévek, pomazánek, jogurtů, ovesné kaše, smoothie koktejlů nebo do zeleninových salátů.

Chia semínka dovedou absorbovat velké množství tekutiny a proto je můžeme využít především při zahušťování pokrmů. Pokud máte rádi experimenty, rozhodně neváhejte vyzkoušet chia pudingy, chia džemy a chia kaše.

Snadné hubnutí s chia semínky

Díky velkému obsahu vlákniny a bílkovin, jsou chia semínka ideálním partnerem při hubnutí. Vláknina dokáže absorbovat velké množství vody. V žaludku se následně rozpíná, což vede ke zvýšení pocitu plnosti a současně ke snížení množství vstřebávané potravy.

Konzumací semínek se v našem trávicím traktu zpomaluje trávicí proces enzymů a díky tomu se přeměna sacharidů na jednoduché cukry stává delší. V jednoduchém překladu se snižuje i chuť na sladké.

Samozřejmě Vám chia semínka nedokážou zaručit oslnivé výsledky hubnutí jen tak. Nedílnou součástí redukčního plánu musí být i pokrmy s nízkým obsahem kalorií. Ideálně pak v kombinaci s pravidelným cvičením.

Jak chia semínka používat

Doporučené dávkování je 15g (1-2 polévkové lžíce) denně. Lze je konzumovat přímo a zapít vodou, bohužel chutnají poněkud plytce. Lepší uplatnění naleznou ve zmíněných pokrmech výše.  Opravdovou výhodou je skutečnost, že chia semínka nemusíte před použitím drtit jako například lněná semínka. Jejich příprava je pak mnohem snazší.

Výborně také poslouží jako zdroj energie před sportovním výkonem nebo po fyzické zátěži. Postačí jedna polévková lžíce 30 minut před, nebo po aktivitě.

Recepty s chia semínky

Chia semínka lze prakticky kombinovat do kteréhokoliv pokrmu. Pokud hledáte inspiraci pro výborné jednoduché recepty, rádi Vám pomůžeme.

Chia pudnink – jednoduchá snídaně

  • jeden banán
  • 4 lžíce chia semínek
  • 300ml mléka (mandlové, kokosové, konopné atd.) nebo vody
  • přírodní sladidlo

Jahodová zmrzlina s chia semínky

  • mražené jahody
  • kokosové mléko (může být i mandlové nebo makové)
  • chia semínka
  • med

Jsou chia semínka ideální pro každého?

Chia semínka jsou ideálním doplňkem výživy v podstatě pro každého. Pochutnat si na ní mohou jak děti, tak i dospělí. Užívat je mohou dokonce ženy v těhotenství. Jsou doporučeným doplňkem výživy, protože obsahují zdravé tuky pro vývoj plodu. 

Pokud začínáte s užíváním, nezapomeňte pít dostatečné množství vody. Dávkování chia semínek by mělo odpovídat daným doporučením. Pokud patříte mezi jedince s nedostatkem vlákniny, účinky chia semínek budou velmi intenzivní. Nemusíte se ale obávat, organismus si velmi rychle zvykne a nakonec se jich nebudete chtít vzdát. Dobrou chuť!

Chcete dostávat zajimavé jídelníčky do mailu?

© COPYRIGHT 2020 pestrý jídelníček. ALL RIGHTS RESERVED.