Jak přežít vánoční svátky a nepřibrat?

Vypadá to, že předvánoční období příliš nepřeje hubnutí a udržování štíhlé linie. Přitom opak je pravdou. I během shonu v obchodech, vaření, pečení a uklízení si můžete najít čas k tomu, motivovat se ke zdravému stravování. Jak na to?

Jídelníček 

Během vánočních svátků nemusí jídelníček nutně znamenat obžerství. Zkuste si dát letos závazek, že vyzkoušíte pár zdravých receptů. U cukroví můžete vyzkoušet několik triků. Klasickou bílou pšeničnou mouku nahradit moukou celozrnnou. Omezit množství cukru, nebo ho nahradit třtinovým či jiným sladidlem (javorový sirup apod.). Místo obalování v cukru obalovat v sušeném kokosu. Máslo nahradit rostlinným olejem nebo rostlinnými tuky. Už těchto pár změn vám dodá energii, že se svojí hmotností budete něco dělat.

Hledání nových receptů vám přinese uspokojení

Také místo smažené ryby si můžete připravit kapra na modro, který je zdravější. Do bramborového salátu nemusíte cpát majonézu, ale jogurt, který je dietnější variantou nebo dokonce můžete zvolit ještě dietnější brambory vařené ve slupce. Silvestrovské chlebíčky se dají připravit v lehčí variantě bez majonézových salátů třeba s lehkou sýrovou nebo rybí pomazánkou.

Díky všem těmto zdánlivě drobným změnám způsobíte, že budete mít ze sebe mnohem lepší pocit. Motivace tak bude mnohem snazší. Sami se nabudíte k hledání zdravějších a lehčích variant tradičních vánočních pokrmů a to vám jenom prospěje. Zdravým způsobem si zpestříte a obohatíte jídelníček. Uvidíte, že cukroví s tunami cukru a másla nemusí být žádné dogma. Dají se upéct mnohem zdravější cukrovinky, na kterých si pochutnáte úplně stejným způsobem.

Mlsejte jinak

Vytvoříte si pestrý jídelníček. V jeho složení rozhodně nezapomínejte na dostatek ovoce a zeleniny. Až si budete mít chuť lehnout na gauč k vánočním pohádkám, nekupujte si kalorické, mastné a nezdravé bramborové chipsy. Připravte si raději domácí zeleninové chipsy. Na struhadle nakrájejte na tenko plátky kořenové zeleniny, například mrkve, celeru a petržele. Zakápněte je olivovým olejem a upečte zlehka na pečicím papíru v troubě. Máte mnohem zdravější mlsání. Místo tun cukroví si na svačinu připravte zeleninovou polévku, která vás zahřeje po příchodu z chladné zimy. Uvidíte, že vánoční hubnutí není žádná věda. Stačí pár systematických opatření v jídelníčku a ručička váhy se nehne ani o píď. Vás bude hřát pocit, že jste šikovní, vytrvalí, máte dobrou vůli a nepodléháte svodům jako ostatní.

Dejte si schůzku na sportovišti

Předvánoční čas je časem setkávání. Vidíte se s lidmi, na které nemáte celý rok čas. Povídáte si, probíráte co je nového. Zkuste si s nimi naplánovat třeba dlouhou procházku parkem, nebo dokonce společnou návštěvu nějaké sportovní akce, kde si protáhnete tělo. I tak budete mít dost času a příležitostí probrat všechny novinky a navíc ještě uděláte i něco pozitivního pro svoji tělesnou kondici.

Například dámy mohou vyrazit společně na lekci svého oblíbeného cvičení, pánové do posilovny. Muži i ženy si mohou zajíst zaplavat do nejbližšího krytého bazénu nebo zabruslit na zimní stadion. Nebraňte se ani chození pěšky. Jděte pěšky všude, kde je to alespoň trochu možné. Máte-li rádi bílé sporty, jakmile Vánoce skončí a vy budete mít ještě pár dní volna, vyjeďte si do našich hor zalyžovat nebo provětrat snowboard. Udělejte si alespoň jeden sportovní den, klidně i na otočku.

Nezapomínejte na relaxaci

I do vánočního programu si zařaďte dny, kdy se budete alespoň částečně věnovat relaxaci. Dopřejte si masáž, saunu, pobyt v solné jeskyni, zkrátka cokoli, co vás zklidní ve shonu, dobře naladí a pomůže i vašemu zdraví. Máte-li pocit, že na vás lahůdky odevšad útočí a vy jim podléháte, zkuste občas zařadit detoxikační půst. Nemusí jít o úplný klasický půst, ale ovocný nebo zeleninový den, během kterého pročistíte své tělo. Organismus pak bude mnohem lépe snášet blázinec, který toto období s sebou zákonitě přináší i nezvyklý nápor jídla. Držte se zdravého stravování. Dopoledne si dejte ovocnou, odpoledne zeleninovou svačinu v kombinaci s mléčnými výrobky. Šikovnou pojistkou, jak toho nesníst tolik, je také používání malých talířků – nesmlsáte takové množství cukroví, jako když vyluxujete celý podnos.

14.12.2016

Získejte zdravý jídelníček na míru ZDARMA

  • Sestavený od nutriční poradkyně
  • Komplexní jídelníček pro vaší osobu
  • Recepty na 7 dní ZDARMA

Chci jídelníček ZDARMA

Komentáře ke článku

Abyste mohli přidat komentáře, musíte se přihlásit. Pokud u nás ještě nemáte účet, zaregistrujte se

 

Kam dál?

Jak efektivně zhubnout přes břicho?

24.09.2018

Většina z nás sní o plochém břichu. Nikdo v této oblasti těla nechce nosit faldy nebo dokonce nevzhlednou pneumatiku. Ideálním stavem je vytvořit si pevný pekáč buchet, to znamená, že se z plochého bříška vyrýsují svaly. Pokračovat ve čtení

Nedaří se vám zhubnout bříško? Vše začíná u stravy

24.08.2018

Většina z nás touží po pevné a štíhlé postavě, ale často dochází k tomu, že na určitých problematických partiích nedokážeme shodit tuk, i kdybychom se rozkrájeli. Redukční diety a tvrdá dřina v posilovně nepomáhají, tak v čem je problém? Pokračovat ve čtení

Paleo jídelníček

08.08.2018

Co je paleo strava? Návrat člověka zpátky do doby kamenné. Základem paleo jídelníčku je stejná strava, jakou lidé jedli v pravěku, tedy tepelně upravené maso a různé plody. Pokračovat ve čtení

Snadné hubnutí s chia semínky

04.07.2018

Chia semínka obsahují hodně živin a současně velmi málo kalorií. Ne nadarmo se jim také říká superpotravina. Znáte veškeré výhody a účinky tohoto hubnoucího zázraku? Pokračovat ve čtení

Chci jídelníček ZDARMA

2 309 642 doručených jídelníčků, za dvě minuty získáte váš!

Tip: Víte, že nejčastěji chtějí lidé zhubnout 10 kg?