Pitný režim

Víte, že 60-70 % lidského těla tvoří voda? Nestačí pouze hodně pít, záleží také na tom, co, kdy a jak pijeme. Správný pitný režim je nutné dodržovat, abychom předešli únavě a dopřáli tělu správnou hydrataci, pak v něm vše bude fungovalo tak, jak má.

Správný pitný režim

Za den by měl člověk vypít minimálně 1,5 - 2 litry tekutiny . Maximální hranice je velmi individuální, dlouhodobá nadměrná konzumace tekutin snižuje funkci ledvin a zatěžuje organismus. Dodržovat správný pitný režim, neznamená pouze dostat do těla co nejvíce tekutin, jestliže u sebe denně nosíte lahev s vodou a při každé příležitosti ji doplníte, tak dost možná dáváte spíše pořádně zabrat vašim ledvinám. Všude se stále hovoří o nedostatečném pitném režimu a na jeho opačný extrém se zapomíná.

Ideální je samozřejmě pít čistou vodu – taková voda je báječným antioxidantem. Jestliže nejste příznivci čisté vody a nezachrání to ani citrón nebo jiní ovoce, tak byste si měli dobře kontrolovat, co dáváte svému tělu. Spousta limonád a na pohled zdravých nápojů, je plná nejen cukrů a barviv, ale dalších zdraví škodlivých látek.

Vhodné nápoje:

čistá voda, voda s chlorophylem, vlažná voda s citronem – ideální po ránu, zelené a bylinkové čaje, čerstvá šťáva z ovoce


Nevhodné nápoje:

limonády (spousta cukru a chemie), kupované džusy (čerstvých vitaminů v nich moc nenajdete), šťávy (velmi malý podíl ovoce, zato velký podíl cukru a chemie), černý čaj a káva – překyselují organismus

Čas na skleničku!

Pokud správně dodržujete pitný režim, neměl by se vůbec dostavovat pocit žízně. Ten je totiž varovným signálem těla, že má nedostatek vody a značí tak již mírný stupeň dehydratace. Pro zajištění správného pitného režimu, je důležité dodržet pravidelnost a pití vody, průběžně po celý den. Nevhodné je pít větší množství tekutin během jídla. Tekutiny totiž ředí žaludeční šťávy a tím zkomplikují a zároveň zpomalují trávení. A kdy je ten správný čas na skleničku? Po ránu rozhodně! Ale večer už bychom měli pít méně, předejdeme tak zbytečné zátěži našich ledvin, ty přes noc také potřebují odpočinek. 


27.06.2018

Získejte zdravý jídelníček na míru ZDARMA

  • Sestavený od nutriční poradkyně
  • Komplexní jídelníček pro vaší osobu
  • Recepty na 7 dní ZDARMA

Chci jídelníček ZDARMA

Komentáře ke článku

Abyste mohli přidat komentáře, musíte se přihlásit. Pokud u nás ještě nemáte účet, zaregistrujte se

Chci jídelníček ZDARMA

2 236 932 doručených jídelníčků, za dvě minuty získáte váš!

Tip: Víte, že nejčastěji chtějí lidé zhubnout 10 kg?