Vláknina

Vláknina v potravinách je důležitou složkou. Umí rozpohybovat trávicí systém.


​Její konzumace výrazně podporuje hubnutí, a proto by v redukčním jídelníčku neměla chybět.

Známe dva druhy vlákniny, a sice rozpustnou a nerozpustnou.

Rozpustná (v luštěninách, některých druzích ovoce, kořenové zelenině) dokáže na sebe vázat vodu. Proto v trávicím traktu člověka bobtná a její objem roste. Tím pádem z ní tělo získává energii a pocit nasycenosti. Dobře zaměstná mikrobiální flóru ve střevech (prebiotikum) a tím zároveň zpomaluje trávení sacharidů a tuků, což je při dietách dobrým jevem.

Druhá skupina vlákniny je nerozpustná (především v celozrnných produktech, ve slupkách ovoce). Ta na rozdíl od první v trávicím traktu nefermentuje a nemůže tedy být považovaná za energetický zdroj.

Ovšem i ona má kladný vliv na trávení. Umí ve střevech zvětšit svůj obsah. Proto tam potrava nezůstává tak dlouho a tím pádem se nevstřebá tolik tuků a cukrů. V tlustém střevě na sebe naváže odpadní látky z trávení. Potom se mnohem snadněji vyprazdňujete.

Dospělý člověk by měl denně přijmout 20-35 g vlákniny. 

Získejte zdravý jídelníček na míru ZDARMA

  • Sestavený od nutriční poradkyně
  • Komplexní jídelníček pro vaší osobu
  • Recepty na 7 dní ZDARMA

Chci jídelníček ZDARMA

Komentáře ke článku

Abyste mohli přidat komentáře, musíte se přihlásit. Pokud u nás ještě nemáte účet, zaregistrujte se

Chci jídelníček ZDARMA

2 206 435 doručených jídelníčků, za dvě minuty získáte váš!

Tip: Víte, že nejčastěji chtějí lidé zhubnout 10 kg?