Jsou dobré ovesné otruby při hubnutí?

Nenechte se tím ale zmást, podobně jako syrovátka nebo podmáslí, nachází i otruby v dnešní době uplatnění v běžném jídelníčku. Otruby jsou lákavou potravinou, jelikož mají detoxikační schopnosti a jsou schopné dokonale vyčistit celé trávení.

Účinky ovesných otrub

  • Podporují trávení a vyprazdňování
  • Vhodné při hubnutí – udržují „zahlcený“ žaludek
  • Vyrovnávají hladinu glykemického indexu
  • Snižují vysoký cholesterol
  • Detoxikují celkově organismus a zlepšují střevní peristaltiku
  • Chrání před rakovinou tlustého střeva
  • Chrání před cukrovkou, snižují rychlost, jakou se cukry dostávají do krve

Obsah ovesných otrub

  • Tuky
  • Vláknina
  • Bílkoviny
  • Vitamín B
  • Železo
  • Hořčík a fosfor

Druhy ovesných otrub

  • Mleté
  • Nemleté

Ovesné otruby a hubnutí

Jelikož mají ovesné otruby pozitivní vliv na trávení, tak jsou také velmi cenným pomocníkem při hubnutí. Účinky otrub podporují každou funkci v těle tak, aby hubnutí nastalo a abyste zároveň zůstali plní energie a zdraví. Také mají schopnost pročistit celé tělo, podporují pravidelnou stolici, která je při hubnutí velmi důležitá, zasytí na delší dobu, doplňují důležité živiny a normalizují glykemický index, takže nedochází k vlčím hladům nebo chutím na sladké. Při dietě dávejte přednost otrubám bez klíčků, které jsou u diety vhodnější.

Jak připravit otruby?

S ovesnými otrubami je to podobné jako s ovesnými vločkami nebo pohankou. Všechno to jsou takzvané univerzální potraviny v kuchyni. Jednoduše a bez obav je můžete použít do polévek (jako jíšku), přirozeně zahustí tekutinu, do salátů (zeleninových, ovocných), jogurtu, tvarohu, mléka, pomazánky, koláče, kaší, při pečení chleba nebo jsou vhodné i do koktejlů.

Otruby také dobře doplní jídelníček určený pro redukční dietu, protože sníží glykemický index jídla a budete se tak cítit déle sytí.

Otruby seženete i ve formě křupek. Ty je možné konzumovat místo ranních cereálií, přidávat je do polévek nebo je jen tak zobat.

Recept na chutnou a výživnou snídani

  • 50 g mletých ovesných otrub
  • 250 ml horké vody
  • 25 g sušených jablek nebo hrušek
  • hrozinky
  • mletá skořice

Ovesné otruby v misce zalijte horkou vodou. Trochu zamíchejte, přidejte sušené ovoce a mletou skořici. Není nutné nic vařit, stačí nechat směs chvíli nabobtnat. Kaši si můžete dosladit troškou medu a ozdobit sekanými ořechy nebo mandlemi.

Otruby nebo ovesné vločky?

Občas se někde píše nebo někdo tvrdí, že ovesné otruby jsou ovesné vločky, což pochopitelně není pravda. Jedná se o úplně jiný produkt, vločky vznikají lisováním zrn a otruby jsou vedlejším produktem. Při porovnání ovesných vloček a otrub bylo zjištěno, že otruby mají o 50 % více vlákniny. Dochází tak k efektivnějšímu snižování cholesterolu a hubnutí. Obsah kalorií je naopak nižší než u ovesných vloček. Dále nechybí otrubám z ovsa proteiny, minerály a antioxidanty.

Nezaměňujte ovesné otruby za pšeničné

Pšeničné otruby se hodí maximálně přidat k těm ovesných, pokud vás delší dobu trápí zácpa, ale jen v malém množství (zhruba lžíce denně). Jedná se totiž o nerozpustnou vlákninu, která nemá takové účinky, jak je tomu u ovesných.

Kde otruby zakoupit?

Ovesné otruby se dají koupit v supermarketech jako jsou Kaufland či Tesco, nabízí je i drogerie DM, některé lékárny (kde rovnou prodávají i potraviny) anebo zdravé výživy. Jedno balení stojí okolo 15–30 Kč, cena se odvíjí od množství a značky. 

    Chcete dostávat zajimavé jídelníčky do mailu?


    © COPYRIGHT 2020 pestrý jídelníček. ALL RIGHTS RESERVED.