Octová dieta: Vyzkoušejte jablečný ocet při hubnutí

Chcete účinný prostředek na hubnutí, který vám pomůže spalovat tuky? Vyzkoušejte jablečný ocet. Jeho příznivé působení na štíhlou linii rozhodně není žádným výmyslem. Právě z těchto faktů vychází dosti úspěšná octová dieta.

V čem spočívá tato dieta? Jedná se o racionální jídelníček doplněný o větší množství jablečného octa. Podle vědců totiž tento ocet dokáže snížit množství ukládaného tuku až o 10 %. Potvrzuje to například studie provedená na laboratorních myších. Ty, jimž do žaludku vědci vpravili kyselinu octovou, přibraly o 10 % méně tuku, než ty, které dostávaly vodu. Jinak měly obě myši skupiny úplně stejnou stravu.

Kyselina octová napomáhá spalování tuků. Konzumací octa povzbuzujete svoji látkovou výměnu. Jablečný ocet vyrovnává hladinu draslíku a sodíku v lidském těle a tím také podporuje správnou rovnováhu tekutin a hubnutí.

Forma diety je jednoduchá: Před každým jídlem zkonzumujte polévkovou lžíci jablečného octa. Nejlepší je vypít ji rozředěnou kvalitní pramenitou vodou, protože ocet je sám o sobě velmi kyselý a tudíž si na něm zrovna nepochutnáte. Ředěný ho ale vypít zvládnete – myslete přitom na to, že děláte něco pro svoji postavu. Navíc jablečný ocet se dá zakomponovat do každodenního jídelníčku i jinak. Octová zálivka je výborným doplňkem salátů.

Výhody octového jídelníčku:

  • Můžete zhubnout nějaké kilogramy během krátké doby.
  • Podpoříte látkovou výměnu.
  • Doplníte jídelníček o zdravou potravinu, která především zpestří saláty.
  • Výbornou kombinací je použití jablečného octa společně s olivovým olejem.

Nevýhody:

  • Dietu nesmíte držet déle než dva týdny.
  • Při dlouhodobější konzumaci jablečného octa vám hrozí zažívací potíže, trpí sliznice, a to především žaludku. Také může dojít k poškození zubní skloviny.
  • Po dvoutýdenní octové dietě je třeba dát si přestávku minimálně týden a dodržovat přitom běžný jídelníček.
  • Aby měla dieta opravdu význam, musíte dodržovat zdravý stravovací režim, tedy omezit kalorický příjem, a to zejména tuky a sacharidy.
  • Je třeba věnovat pozornost pitnému režimu a denně vypít 2-3 litry pramenité vody nebo také bylinkového čaje.
  • Musíte vynechat alkohol, slazené nápoje, černý čaj, kávu.

Octový jídelníček na 3 dny:

1. den:

Snídaně: sklenice vody se lžící jablečného octa, celozrnný rohlík, plátek dietní šunky, rajče, bylinkový čaj

Dopolední svačina: sklenice vody se lžící jablečného octa, hruška, nízkotučný tvaroh

Oběd: sklenice vody se lžící jablečného octa, pečené kuře, salát z čínského zelí

Odpolední svačina: sklenice vody se lžící jablečného octa, netučný tvaroh s ovocem

Večeře: sklenice vody se lžící jablečného octa, zapečená brokolice se sýrem

2. den:

Snídaně: sklenice vody se lžící jablečného octa, kornspitz, sýr Cottage, paprika

Dopolední svačina: sklenice vody se lžící jablečného octa, pomeranč, mléčný nápoj

Oběd: sklenice vody se lžící jablečného octa, pečený losos, bylinkové brambory, salát z ledového salátu, oliv a cherry rajčat

Odpolední svačina: sklenice vody se lžící jablečného octa, netučný bílý jogurt

Večeře: sklenice vody se lžící jablečného octa, zeleninový vývar s vejcem

3. den:

Snídaně: sklenice vody se lžící jablečného octa, plátek celozrnného chleba, rybí pomazánka, salátová okurka

Dopolední svačina: sklenice vody se lžící jablečného octa, jablko, sýr Lučina

Oběd: sklenice vody se lžící jablečného octa, přírodní krůtí plátek, rýže, mrkvový salát

Odpolední svačina: sklenice vody se lžící jablečného octa, šopský salát z rajčat, paprik a okurek s balkánským sýrem

Večeře: sklenice vody se lžící jablečného octa, salát s těstovinami a tuňákem

Pozor na poleptání sliznice

Propagátorem této diety je například americká herečka Megan Fox a není jedinou celebritou, která jí propadla. Vy si ale dobře rozmyslete, jestli ji chcete vyzkoušet. Zejména pokud jste náchylní k trávicím potížím, neměli byste riskovat případné problémy. Jablečný ocet je sice zdravý, ale v rozumné míře například v zálivce na salát. V neředěném stavu jde o kyselinu, která vám klidně může poleptat žaludeční sliznici, takže s ní zacházejte velice opatrně a pamatujte si, že ke štíhlé linii vede především zdravá a vyvážená strava, nikoli popíjení litrů octa.

Získejte zdravý jídelníček na míru ZDARMA

  • Sestavený od nutriční poradkyně
  • Komplexní jídelníček pro vaší osobu
  • Recepty na 7 dní ZDARMA

Chci jídelníček ZDARMA

 

Kam dál?

Asijská dieta: Buďte štíhlí díky rýži

Pokud hledáte cestu, jak shodit přebytečné kilogramy a oblíbili jste si asijskou kuchyni, můžete spojit příjemné s užitečným. Budete jíst pokrmy, které vám chuťově vyhovují a navíc kila budou utěšeně mizet. Zkuste to. Každý jsme trochu jiný, každému vyhovují jiné stravovací návyky a chutě a možná právě tohle je pro vás cesta, jak docílit štíhlejší postavy. Pokračovat ve čtení

8 potravin proti stárnutí: Zelná šťáva a zelený čaj jako elixír nesmrtelnosti

Jak už jste se mohli dočíst v předešlých článcích na našem webu, strava má velký vliv nejen na hubnutí, naši náladu či například kvalitu spánku, ale ovlivňuje i vzhled naši pokožky. Jaké potraviny jsou vhodné pro zpomalení stárnutí? Přečtěte si náš článek, kde vám vše prozradíme. Pokračovat ve čtení

Jídelníček proti celulitidě: Jak se zbavit pomerančové kůže?

Velkou část žen začne dříve nebo později trápit celulitida. Dolíčkovitá kůže připomínající kůru pomeranče není jenom estetický problém. Spousta žena sahá po drahých kosmetických přípravcích, ovšem ne všechny vědí, že tyto potíže můžete hodně ovlivnit správnou stravou. Pokračovat ve čtení

Chcete se vyhnout rakovině? Konzumujte ovoce a zeleninu se slupkou

Konzumujete celkem s pravidelností velké množství zeleniny či ovoce a každý plod bez rozmyslu zbavujete jeho slupky? Pak čtěte dále, neboť vám vysvětlíme, proč to tak nedělat a většinu druhů jíst i s výživným obalem plným pro tělo prospěšných látek. Pokračovat ve čtení

 
Chci jídelníček ZDARMA

1 417 043 doručených jídelníčků, za dvě minuty získáte váš!

Tip: Víte, že nejčastěji chtějí lidé zhubnout 10 kg?