Ovocná dieta

Jednou z rychlých, krátkodobých diet je ovocná dieta, při které je povoleno jíst pouze ovoce. Při této dietě můžete během tří dnů shodit i několik kilogramů a navíc si díky ní pročistíte organismus.  

Ovocná dieta je oblíbená mezi slavnými osobnostmi po celém světě a má striktně daná pravidla.

Francouzská ovocná dieta

Třídenní ovocná dieta vznikla díky dietoložce France Aubry. Podle její teorie je tuk na našem těle nestrávená potrava. Při konzumaci ovoce v přesně daném pořadí a určitých kombinacích naše tělo produkuje takové enzymy, díky kterým dochází k hubnutí. Pokud však porušíme pravidla, daná dietou, některé enzymy se mohou při zužitkování potravy vzájemně rušit a dieta tak bude neúčinná.

Máte dojem, že potřebujete zhubnout? Ověřte si, jak na tom se svou hmotností jste prostřednictvím online BMI kalkulačky

Pravidla ovocné diety

Princip je jednoduchý: po dobu tří dnů jíst jen čerstvé ovoce, a to jen povolené a podle jídelníčku. Jedná se o ananas, banán, hroznové víno a kiwi. Ráno si dejte sklenici vody s citrónem pro nastartování metabolismu a během celého dne nezapomínejte na tekutiny. Vypít byste měli osm sklenic vody bez příchuti, vhodné jsou i bylinkové pročišťující čaje. Kávu si při této dietě odpusťte.

Jak vypadá ovocný jídelníček

Podívejte se na jídelníček v případě ovocné diety:

1. den

  • Snídaně: 250 g ananasu,

  • Svačina: 250 g ananasu,

  • Oběd: 1 banán,

  • Svačina: 250 g ananasu,

  • Večeře: 1 banán

2. den

  • Snídaně: 3 kiwi,

  • Svačina: 100 g hroznů,

  • Oběd: 4 kiwi,

  • Svačina: 100 g hroznů,

  • Večeře: 3 kiwi

3. den

  • Snídaně: 200 g hroznů,

  • Svačina: 200 g ananasu,

  • Oběd: 4 kiwi,

  • Svačina: 100 g ananasu,

  • Večeře: 100 g hroznového vína, 2 kiwi

Klasická ovocná dieta

Jestliže se vám tato francouzská ovocná dieta zdá příliš přísná, můžete zvolit trochu volnější režim. Dopřát si můžete všechny druhy ovoce, připravit lze i ovocný salát, zakápnutý citronovou šťávou a doplněný nepřislazeným sušeným ovocem, případně čerstvými lístky máty nebo meduňky. Při této verzi jde především o odlehčení organizmu a detoxikaci.

Jednodenní půst

Mezi ovocné diety se také řadí jednodenní půst, při kterém celý den popíjíte pouze ovocné šťávy. Takováto hladovka se doporučuje držet jednou za čtrnáct dní. 

Ovocné smoothie podporují regeneraci a očistu těla a dodají mu množství minerálů, enzymů a jsou doporučovány lékaři, dietology i léčiteli. S pomocí moderních odšťavňovačů a celoroční nabídkou ovoce je jejich výroba hračkou.

Přínosy a nevýhody ovocné diety

Pozitivními faktory ovocné diety jsou velký přísun vitamínů a tekutin, velmi rychlý úbytek váhy a u volnějšího typu není určeno množství ovoce, tudíž netrpíte pocitem hladu.

Za nevýhody lze považovat přísun nevyvážené stravy, kdy organismu chybí tuky a bílkoviny, tělo spotřebovává energii pouze ze sacharidů a hrozí ztráta svalové hmoty. Při striktní ovocné dietě vzniká pocit hladu a zcela nevhodná je dieta pro osoby trpící trávicími problémy, onemocněním žaludku, slinivky břišní, žlučníku a dalších orgánů trávicí soustavy.

Ovoce nejen při dietě

Ovocná dieta se řadí mezi krátkodobé diety, kdy jíme pouze určité druhy ovoce, nebo konzumujeme více druhů, případně pijeme pouze ovocné šťávy. Existuje velké množství dietních postupů a rad, jak na to. Protože se jedná o velmi přísnou dietu, nesmí se držet déle než několik dní, v případě ovocného půstu pouze jeden den.

Z dlouhodobého hlediska se doporučuje zařadit do každodenního jídelníčku ovoce. Při hubnutí jím nahradíme dezerty a sladkosti. Tělo tak dostane důležité vitamíny, je podpořena obranyschopnost organismu a kila půjdou rychleji dolů.

22.08.2018 - autor: Lucie Vintrová

Získejte zdravý jídelníček na míru ZDARMA

  • Sestavený od nutriční poradkyně
  • Komplexní jídelníček pro vaší osobu
  • Recepty na 7 dní ZDARMA

Chci jídelníček ZDARMA

Komentáře ke článku

Abyste mohli přidat komentáře, musíte se přihlásit. Pokud u nás ještě nemáte účet, zaregistrujte se

 

Kam dál?

Citrónová dieta

17.02.2016

Výživoví poradci vám potvrdí, že citron je velmi zdravou potravinou, která pomáhá k účinné detoxikaci lidského těla. Citrusy obecně dokážou podporovat metabolismus, a právě proto se stávají součástí diet.  Pokračovat ve čtení

Dieta při cukrovce: S trochou disciplíny dokážete nemoc zkrotit

09.11.2018

Cukrovka mnohdy vyžaduje celoživotní sebekázeň v tom, co člověk smí nebo naopak nesmí jíst a v přísném dodržování všech doporučení od lékařů. Dieta při cukrovce je proto nezbytnou součástí života diabetiků. Pokračovat ve čtení

Štrúdl: Jablečný, tvarohový, nebo na slano?

06.11.2018

Vůně pečených jablek, skořice a křehoučké těsto - to je zkrátka lahodný podzimní štrúdl! Snad se nenajde nikdo, kdo by tento moučník nemiloval. Navíc ho můžete jíst i na slaný způsob. Přesvědčte se sami, jaké možnosti štrúdl nabízí. Pokračovat ve čtení

Kaki: nasládlá pochoutka plná vitamínů

29.10.2018

Kaki je sladké ovoce, které je plodem stromu tomel japonský. Někdy se mu také říká například korejské mango nebo čínská švestka. Toto lahodné ovoce vyniká svou sytou a zářivou oranžovou barvou a také blahodárným vlivem na naše zdraví. Pokračovat ve čtení

Chci jídelníček ZDARMA

2 307 777 doručených jídelníčků, za dvě minuty získáte váš!

Tip: Víte, že nejčastěji chtějí lidé zhubnout 10 kg?