Jak na detoxikaci organismu

Lidský organismus je každý den zatěžován nevhodnou stravou a znečištěným životním prostředím. Proto se v těle ukládají různé odpadní látky. Pokud překročí určitou koncentraci, mohou v lidském těle působit potíže a vést k onemocnění. Je tedy důležité provádět pravidelnou detoxikaci organismu.

Proč je detoxikace a očista organismu tak důležitá?

Tělo se potřebuje v pravidelných intervalech očistit od toxických látek, které neustále přijímáme každý den. Řadu z nich dostáváme v potravě, například v podobě barviv, aditiv, přídatných a konzervačních látek. Další dýcháme nebo absorbujeme kůží.

Očista těla pak pomáhá se zbavit jedovatých zplodin metabolismu. Detoxikace těla zároveň přináší posílení činnosti vnitřních orgánů jako jater, ledvin, střev, žaludku, plic, ale také kůže. Samozřejmé je, že zlepší i stav krve, sníží nebezpečný LDL cholesterol, stabilizuje hladinu krevního cukru. Také se nastartuje redukce tukových zásob, proto je před plánovaným hubnutím dobré udělat detoxikace těla, kilogramy potom mohou jít snáze dolů.

Jaké příznaky by měly být varováním, že je naše tělo zanesené toxickými látkami a volá po očistě? Především následující:

  • Vyrážky a nečistá pleť

  • Nepříjemný až páchnoucí dech

  • Chronické průjmy, zácpy a plynatost

  • Bolesti hlavy

  • Bolesti kloubů a páteře

  • Celková únava

  • Nechutenství

  • Zapáchající stolice

Jaký je princip stravování při detoxikaci těla?

Stravování při detoxikaci je založeno na odlehčeném jídle, které minimálně zatěžuje trávicí systém a naopak pomáhá vylučovat odpadní látky. Jídlo přitom musí obsahovat dostatek sacharidů, proteinů, tuků, ale i minerálů a stopových prvků, aby byly zajištěny všechny tělní funkce. Pročištění střev pomáhá zajistit dostatečný příjem vlákniny a také pitný režim. Během detoxikace těla je nutné hodně pít, 3-4 litry tekutin denně.

Jaké potraviny jsou určené k detoxikaci?

Protože velká část potravin má kyselý charakter a lidské tělo často trpí překyselením žaludku, jsou k detoxikaci a očistě organismu vhodné především zásadité potraviny.

  • Zelenina, ideálně v čerstvém stavu a zejména zelená,

  • Brambory,

  • Čerstvé ovoce,

  • Čerstvě vymačkané ovocné šťávy,

  • Čistá a čerstvá neperlivá voda,

  • Celozrnné obilniny a výrobky z nich,

  • Plodiny jako jáhly, bulgur, quinoa, pohanka,

  • Mořské a sladkovodní řasy,

  • Byliny,

  • Zelené nápoje, například z výhonků různých rostlin,

  • Zelené čaje,

  • Bylinkové čaje

Jídelníček na detoxikaci organismu

Snídaně: Jahelná kaše s čerstvým ovocem (podle sezóny, například broskev),

Dopolední svačina: Salát z exotického ovoce (ananas, mango),

Oběd: Zeleninová směs (baby karotka, hrášek, kukuřice) vařená na páře, rýže natural,

Odpolední svačina: Plátek celozrnného chleba se sýrem tofu, zelný salát,

Večeře: Dušená kapusta s bramborami a česnekem

Jak provést očistu těla a neudělat při ní chybu?

Do detoxikačního jídelníčku v žádném případě nepatří maso, uzeniny, alkohol, káva, cukr, sůl, sycené a sladké nápoje, bílé pivo, mléko a výrobky z něj. Ty naopak organismus zanášejí a působí negativně na trávení.

Detoxikaci významně pomáhá sklenka vlažné čisté vody s pár kapkami čerstvě vymačkané citronové šťávy vypitá už ráno na lačno. Přináší úlevné pročištění střev.

Vhodné je provádět detoxikaci zejména na jaře, po zimě. Ideální je ovšem zařazovat čas od času odlehčovací zeleninové a ovocné dny, například v pondělí po víkendu. Na váš organismus budou působit detoxikačně. Pokud navíc očista těla bude probíhat pravidelně a průběžně, nebudete tolik unavení a méně se u vás budou projevovat chronické choroby. Celkově budete zdravější, s vyšší imunitou. Prospěšnost detoxikace těla je proto naprosto nezpochybnitelná.

Vyzkoušejte detoxikační jídelníček na 28 dní

E-book plný receptů pro správnou detoxikaci, podívejte se.

Jak správně detoxikovat

Získejte zdravý jídelníček na míru ZDARMA

  • Sestavený od nutriční poradkyně
  • Komplexní jídelníček pro vaší osobu
  • Recepty na 7 dní ZDARMA

Chci jídelníček ZDARMA

 

Kam dál?

Jak si upravit jídelníček, aby nás netrápila hříšná chuť na sladké?

Občas máte obrovskou chuť na sladké, které nejde nijak zabránit. Nedáte si pokoj a něco sladkého sezobnete, ačkoli dobře víte, že to vaší linii neprospěje.   Pokračovat ve čtení

Valentýnské snídaně: Dopřejte si srdíčkové toasty a jahody v hořké čokoládě

Ačkoliv by Valentýn neměl být jediným dnem v roce, kdybychom své drahé polovičce měli dělat radost, přesto se můžete v tento svátek před parterem/partnerkou blýsknout více, než kdy jindy. Začít můžete už od rána přípravou chutné romantické snídaně. Pokračovat ve čtení

5x palačinky a lívance zdravěji: Skvělé recepty, se kterými nepřiberete ani deko

Sladká mňamka v podobě palačinek nebo lívanců určitě nadchne vaše chuťové pohárky. Budete se olizovat až za ušima, jenže při pohledu na váhu spláčete nad výdělkem. Přesto existuje rozumný kompromis. Můžete si tuhle lahůdku dopřát a přitom se nezpronevěřit zásadám zdravé výživy. Ukážeme vám, jak na to. Pokračovat ve čtení

3 krát zdravá pizza: Tušili jste, že si oblíbenou pochoutku můžete připravit i z květáku?

Pizza nemusí nutně znamenat nezdravý pokrm s přebytečnými kaloriemi a případné porušení zdravého životního stylu. Důkazem vám mohou být naše osvědčené recepty na fit domácí pizzy, které jsou nejen chutné, ale i velmi jednoduché na přípravu. Pokračovat ve čtení

 
Chci jídelníček ZDARMA

1 329 044 doručených jídelníčků, za dvě minuty získáte váš!

Tip: Víte, že nejčastěji chtějí lidé zhubnout 10 kg?