Jsou dobré ovesné otruby při hubnutí?

I když pšeničné otruby obsahují hodně proteinů, tuků, vitaminů a minerálů, lidé je příliš nevyužívají. Otruby byly a jsou vlastně jakýmsi odpadním produktem a mnoho lidí si je spíšenspojí s krmením dobytka. 

Nenechte se tím ale zmást, podobně jako syrovátka nebo podmáslí, nachází i otruby v dnešní době uplatnění v běžném jídelníčku. Otruby jsou lákavou potravinou, jelikož mají detoxikační schopnosti a jsou schopné dokonale vyčistit celé trávení.

Účinky ovesných otrub

  • Podporují trávení a vyprazdňování
  • Vhodné při hubnutí – udržují „zahlcený“ žaludek
  • Vyrovnávají hladinu glykemického indexu
  • Snižují vysoký cholesterol
  • Detoxikují celkově organismus a zlepšují střevní peristaltiku
  • Chrání před rakovinou tlustého střeva
  • Chrání před cukrovkou, snižují rychlost, jakou se cukry dostávají do krve

Obsah ovesných otrub

  • Tuky
  • Vláknina
  • Bílkoviny
  • Vitamín B
  • Železo
  • Hořčík a fosfor

Druhy ovesných otrub

  • Mleté
  • Nemleté


Ovesné otruby a hubnutí

Jelikož mají ovesné otruby pozitivní vliv na trávení, tak jsou také velmi cenným pomocníkem při hubnutí. Účinky otrub podporují každou funkci v těle tak, aby hubnutí nastalo a abyste zároveň zůstali plní energie a zdraví. Také mají schopnost pročistit celé tělo, podporují pravidelnou stolici, která je při hubnutí velmi důležitá, zasytí na delší dobu, doplňují důležité živiny a normalizují glykemický index, takže nedochází k vlčím hladům nebo chutím na sladké. Při dietě dávejte přednost otrubám bez klíčků, které jsou u diety vhodnější.

Jak připravit otruby?

S ovesnými otrubami je to podobné jako s ovesnými vločkami nebo pohankou. Všechno to jsou takzvané univerzální potraviny v kuchyni. Jednoduše a bez obav je můžete použít do polévek (jako jíšku), přirozeně zahustí tekutinu, do salátů (zeleninových, ovocných), jogurtu, tvarohu, mléka, pomazánky, koláče, kaší, při pečení chleba nebo jsou vhodné i do koktejlů.

Otruby také dobře doplní jídelníček určený pro redukční dietu, protože sníží glykemický index jídla a budete se tak cítit déle sytí.

Otruby seženete i ve formě křupek. Ty je možné konzumovat místo ranních cereálií, přidávat je do polévek nebo je jen tak zobat.

Recept na chutnou a výživnou snídani

  • 50 g mletých ovesných otrub
  • 250 ml horké vody
  • 25 g sušených jablek nebo hrušek
  • hrozinky
  • mletá skořice

Ovesné otruby v misce zalijte horkou vodou. Trochu zamíchejte, přidejte sušené ovoce a mletou skořici. Není nutné nic vařit, stačí nechat směs chvíli nabobtnat. Kaši si můžete dosladit troškou medu a ozdobit sekanými ořechy nebo mandlemi.

Otruby nebo ovesné vločky?

Občas se někde píše nebo někdo tvrdí, že ovesné otruby jsou ovesné vločky, což pochopitelně není pravda. Jedná se o úplně jiný produkt, vločky vznikají lisováním zrn a otruby jsou vedlejším produktem. Při porovnání ovesných vloček a otrub bylo zjištěno, že otruby mají o 50 % více vlákniny. Dochází tak k efektivnějšímu snižování cholesterolu a hubnutí. Obsah kalorií je naopak nižší než u ovesných vloček. Dále nechybí otrubám z ovsa proteiny, minerály a antioxidanty.

Nezaměňujte ovesné otruby za pšeničné

Pšeničné otruby se hodí maximálně přidat k těm ovesných, pokud vás delší dobu trápí zácpa, ale jen v malém množství (zhruba lžíce denně). Jedná se totiž o nerozpustnou vlákninu, která nemá takové účinky, jak je tomu u ovesných.

Kde otruby zakoupit?

Ovesné otruby se dají koupit v supermarketech jako jsou Kaufland či Tesco, nabízí je i drogerie DM, některé lékárny (kde rovnou prodávají i potraviny) anebo zdravé výživy. Jedno balení stojí okolo 15–30 Kč, cena se odvíjí od množství a značky. 

31.10.2019

Získejte zdravý jídelníček na míru ZDARMA

  • Sestavený od nutriční poradkyně
  • Komplexní jídelníček pro vaší osobu
  • Recepty na 7 dní ZDARMA

Chci jídelníček ZDARMA

Komentáře ke článku

Abyste mohli přidat komentáře, musíte se přihlásit. Pokud u nás ještě nemáte účet, zaregistrujte se

 

Kam dál?

5x palačinky a lívance zdravěji: Skvělé recepty, se kterými nepřiberete ani deko

31.12.2019

Sladká mňamka v podobě palačinek či lívanců určitě nadchne vaše chuťové pohárky. Budete se olizovat až za ušima, jenže při pohledu na váhu spláčete nad výdělkem. Přesto existuje rozumný kompromis. Můžete si tuhle lahůdku dopřát a přitom se nezpronevěřit zásadám zdravé výživy. Ukážeme vám, jak na to! Pokračovat ve čtení

Vánoční cukroví: Proměňte tradiční pečení ve vzor zdravé výživy

21.12.2019

Svátky Vánoc jsou pro mnohé časem, kdy neřeší svůj jídelníček a tím ani svou postavu. Pokud mezi ně nepatříte a i přesto si chcete pochutnat na upečeném cukroví, máme pro vás zdravé recepty na tři nejoblíbenější druhy. Pokračovat ve čtení

Vyzkoušejte tradiční podzimní polévky, které probudí i zlenivělý metabolismus

13.09.2019

Jste také jako většina lidí na podzim nešťastni z každého spadlého listu ze stromu? Cítíte, jak vám s přibývajícími dny ubývá energie? Máme pro vás jednoduché řešení, jak lépe probudit svou ospalou podzimní náladu a podpořit metabolismus. Zařaďte do svého zdravého jídelníčku podzimní polévky, které vás nejen zahřejí.  Pokračovat ve čtení

Jarní jídelníček

02.05.2019

Po zimě je lidské tělo unavené a plné toxinů. Jakmile přijdou první jarní dny plné sluníčka, dává nám to najevo únavou. To je velmi nepříjemné a může nás to hodně oslabit.  Pokračovat ve čtení

Potraviny, po kterých váš mozek nebude zahálet

03.01.2019

Strava, kterou do sebe dostáváme, ovlivňuje mnoho funkcí našeho těla. Jednou z nich je činnost mozku. Samozřejmě platí pravidlo, že čím kvalitnější jídlo je, tím lépe se nám přemýšlí, soustředí, pamatuje apod. Objevte s námi potraviny, které zlepší všechny tyto faktory. Pokračovat ve čtení

 
Chci jídelníček ZDARMA

3 068 241 doručených jídelníčků, za dvě minuty získáte váš!

Tip: Víte, že nejčastěji chtějí lidé zhubnout 10 kg?