Jsou dobré ovesné otruby při hubnutí?

Otruby byly a jsou vlastně jakýmsi odpadním produktem a mnoho lidí si je spojí s krmením dobytka.

Nenechte se tím ale zmást, podobně jako syrovátka nebo podmáslí, nachází i otruby v dnešní době uplatnění v běžném jídelníčku. Otruby jsou lákavou potravinou, jelikož mají detoxikační schopnosti a jsou schopné dokonale vyčistit celé trávení.

Obsah ovesných otrub

  • Tuky
  • Vláknina
  • Bílkoviny
  • Vitamín B
  • Železo
  • Hořčík a fosfor

Druhy ovesných otrub

  • Mleté
  • Nemleté

Účinky ovesných otrub

  • Podporují trávení a vyprazdňování
  • Vhodné při hubnutí – udržují „zahlcený“ žaludek
  • Vyrovnávají hladinu glykemického indexu
  • Snižují vysoký cholesterol
  • Detoxikují celkově organismus a zlepšují střevní peristaltiku
  • Chrání před rakovinou tlustého střeva
  • Chrání před cukrovkou, snižují rychlost, jakou se cukry dostávají do krve

Ovesné otruby a hubnutí

Jelikož mají ovesné otruby pozitivní vliv na trávení, tak jsou také velmi cenným pomocníkem při hubnutí. Účinky otrub podporují každou funkci v těle tak, aby hubnutí nastalo a abyste zároveň zůstali plní energie a zdraví. Také mají schopnost pročistit celé tělo, podporují pravidelnou stolici, která je při hubnutí velmi důležitá, zasytí na delší dobu, doplňují důležité živiny a normalizují glykemický index, takže nedochází k vlčím hladům nebo chutím na sladké. Při dietě dávejte přednost otrubám bez klíčků, které jsou u diety vhodnější.

Jak připravit otruby?

S ovesnými otrubami je to podobné jako s ovesnými vločkami nebo pohankou. Všechno to jsou takzvané univerzální potraviny v kuchyni. Jednoduše a bez obav je můžete použít do polévek (jako jíšku), přirozeně zahustí tekutinu, do salátů (zeleninových, ovocných), jogurtu, tvarohu, mléka, pomazánky, koláče, kaší, při pečení chleba nebo jsou vhodné i do koktejlů.

Otruby také dobře doplní jídelníček určený pro redukční dietu, protože sníží glykemický index jídla a budete se tak cítit déle sytí.

  • otruby seženete i ve formě křupek. Ty je možné konzumovat místo ranních cereálií, přidávat je do polévek nebo je jen tak zobat.

Recept na chutnou a výživnou snídani

  • 50 g mletých ovesných otrub
  • 250 ml horké vody
  • 25 g sušených jablek nebo hrušek
  • hrozinky
  • mletá skořice

Ovesné otruby v misce zalijte horkou vodou. Trochu zamíchejte, přidejte sušené ovoce a mletou skořici. Není nutné nic vařit, stačí nechat směs chvíli nabobtnat. Kaši si můžete dosladit troškou medu a ozdobit sekanými ořechy nebo mandlemi.

Díky otrubám:

  • Se zbavíte se pocitu hladu a přejdou vás takzvané chutě
  • K jídlu postačí menší porce

Otruby nebo ovesné vločky?

Občas se někde píše nebo někdo tvrdí, že ovesné otruby jsou ovesné vločky, což pochopitelně není pravda. Jedná se o úplně jiný produkt, vločky vznikají lisováním zrn a otruby jsou vedlejším produktem. Při porovnání ovesných vloček a otrub bylo zjištěno, že otruby mají o 50 % více vlákniny. Dochází tak k efektivnějšímu snižování cholesterolu a hubnutí. Obsah kalorií je naopak nižší než u ovesných vloček. Dále nechybí otrubám z ovsa proteiny, minerály a antioxidanty.

Nezaměňujte ovesné otruby za pšeničné

Pšeničné otruby se hodí maximálně přidat k těm ovesných, pokud vás delší dobu trápí zácpa, ale jen v malém množství (zhruba lžíce denně). Jedná se totiž o nerozpustnou vlákninu, která nemá takové účinky, jak je tomu u ovesných.

Kde otruby zakoupit?

Ovesné otruby se dají koupit v supermarketech jako jsou Kaufland či Tesco, nabízí je i drogerie DM, některé lékárny (kde rovnou prodávají i potraviny) anebo zdravé výživy. Jedno balení stojí okolo 15–30 Kč, cena se odvíjí od množství a značky. 

Získejte zdravý jídelníček na míru ZDARMA

  • Sestavený od nutriční poradkyně
  • Komplexní jídelníček pro vaší osobu
  • Recepty na 7 dní ZDARMA

Chci jídelníček ZDARMA

Komentáře ke článku

Abyste mohli přidat komentáře, musíte se přihlásit. Pokud u nás ještě nemáte účet, zaregistrujte se

 

Kam dál?

Otázky, na které jste se možná chtěli zeptat

Dnes jsme si pro vás připravili sérii otázek a odpovědí, které vám možná už delší dobu vrtaly hlavou. Od samotných potravin až po nejrůznější metody úpravy jídelníčku. Pokračovat ve čtení

Co dokáže rybí tuk?

Rybí tuk by neměl chybět ve skladbě jídelníčku sportovce a stejně tak běžného člověka. Je důležitý pro budování svalové hmoty a podporuje sportovní výkony. Pokračovat ve čtení

Jak na posílení imunity?

Imunitní systém je důležitý pro přirozenou ochranu vašeho organismu a to před stresem, škodlivými vlivy prostředí a možnou infekcí. Pokračovat ve čtení

Jak přežít vánoční večírek ve zdraví

Konec roku je za dveřmi a s ním již tradiční setkávání s přáteli a vánoční večírky. Také se už na nějakém takovém večírku nebo posezení s přáteli vidíte? A v duchu už s pocitem provinění plánujete novoroční předsevzetí, jak se zpět dostat do formy? Není nezbytné se vzdávat společenských akcí. Stačí jen se na návštěvu takového večírku nebo restaurace připravit a přemýšlet, co vypijete a sníte. Pokračovat ve čtení

30denní výzva

30 denní výzva představuje pro většinu lidí start do většinou dlouho neoprášené sportovní kariéry. Představa, že budete plnit sérii cviků po dobu 30 dnů, a tak získáte svou vysněnou postavu je jistě velmi lákavá, ale ne vždy zcela naplněná. Většina portálů nebo cvičebních plánu neobsahuje změnu jídelníčku, který je při redukci váhy také velmi důležitý. Celý proces hubnutí si dnes lidé postují na s Pokračovat ve čtení

Chci jídelníček ZDARMA

2 005 842 doručených jídelníčků, za dvě minuty získáte váš!

Tip: Víte, že nejčastěji chtějí lidé zhubnout 10 kg?