Nezůstávejte u snu, zhubněte!

Žít zdravým životním stylem není jen o pestré stravě. Životní styl zahrnuje vše od způsobu jakým přemýšlíte, jak jste v životě naladěni až po vaše zaměstnání, styl oblékání nebo trávení volného čas. Abyste to vše mohli považovat za zdravé, měli byste se v takovém životě cítit dobře a to jak na těle, tak na duchu.

Rozhodli jste se změnit svůj život a stát se štíhlejším, krásnějším, spokojenějším? Chcete zhubnout několik či více kilogramů a jíst zdravěji? Rádi byste zapracovali na svém zdraví a tělesné kondici? Pokud na tyto otázky odpovídáte kladně, pokračujte ve čtení!

Jak zhubnout?

Cíl je jedna věc, cesta k němu věc druhá. U hubnutí je cílem již samotná cesta k němu, kterou zároveň můžeme bohužel přirovnat k běhu na dlouhou trať. A vy všichni, kteří se rozhodnou vytrvat na cestě za úspěšným hubnutím, jsou rozhodně odvážní! Riskujete nejen změnu ve stravě, kdy některé potraviny budete muset značně omezit, či jiné ze svého jídelníčku úplně vyloučit.

Zjistěte, jak na tom ve skutečnosti vlastně jste! Stačí k tomu spočítat vlastní Body Mass Index, který vám ukáže poměr váhy a výšky. Díky tomuto inexu zjistíte, zda je vaše váha v normě či nikoliv. Do BMI kalkulačky stačí zadat základní informace věk, váha apod.

Mnohdy budete nuceni zkrátka úplně změnit svůj dosavadní životní styl. To je velmi náročné a odvážné rozhodnutí, které bude stát hodně energie. Nezapomínejte ale na to, že se vám tohle rozhodnutí vyplatí do budoucna!

Motivace

Motivace pro hubnutí mohou být různé. Úplně nejlepší ale je, když si uvědomíte, že to děláte sami pro sebe. Pro svoji lepší kondici a vizáž, pro svoji spokojenost. Vždy jde o vaše rozhodnutí, jak zlepšit svůj život. Je to stejné jako ve škole – i tam byste se měli učit pro sebe, ne kvůli známkám.

Pravda ale je, že prvotním impulsem k hubnutí mohou být různé vnější okolnosti. Například potkáte novou lásku a chcete se jí zalíbit. Potom je motivace zcela jasná. Ideální je, když první naťuknutí přijde zvnějšku, ale vy si brzy uvědomíte, že cílem je hlavně vaše vnitřní spokojenost, nikoli vnější efekt z pochvaly, jak vám to sluší.

Vnějších impulsů může být spousta…

  • Nový partnerský vztah. Chcete třeba mít stejné tělo jako oblíbený filmový herec či sportovec.
  • Někdo jiný by zase rád oblékl šaty, které ještě před pár lety běžně nosil a teď je nemůže dopnout.
  • Další by zase rád vylepšil svoji fyzickou kondici.
  • A konečně jiným lidem půjde v první fázi o to, snížit hladinu cholesterolu a stabilizovat glykémii, protože lékař na pravidelné kontrole varovně zdvihá prst.

Zkrátka a jasně vás něco nasměruje a vy se do hubnutí pustíte.

Jak ale vytrvat a nevzdát to? Především je velice dobré plánovat i v hubnutí. Když si dáte konkrétní měřitelný cíl, snáze ho dosáhnete. Věta „Zhubnu“ je příliš neurčitá. Za to věta „Zhubnu do měsíce čtyři kila,“ už je mnohem jasnější. Určujete si zde termín i kolik. Navíc se jedná o naprosto reálný a dosažitelný cíl.

Dávejte si reálné cíle

Když už si totiž cíl vytyčíte, je velmi důležité dát si takový, který bude reálné dosáhnout. Pokud budete za měsíc chtít shodit patnáct kilo, nejenom, že se vám to nepodaří, navíc je to i nezdravé! Ale jestliže si dáte takto nereálný cíl, i tak budete frustrovaní z toho, že se vám ho nepodaří dosáhnout. Ve výsledku pak bude hrozit velmi reálné nebezpečí, že to vzdáte a na hubnutí zanevřete.

Jak to tedy udělat, když chcete zhubnout větší počet kilogramů? Dávejte si postupné malé cíle. Řekněte si, že za tento měsíc zhubnete čtyři kila. Za další také. Vytoužených patnáct kilo pak budete mít dole za čtyři měsíce. Splnění jednoho malého cíle pro vás bude motivací dojít k dalšímu cíli. Chcete-li, můžete se za splnění cíle i nějak odměňovat, ovšem nemělo by to být jídlem. Někdo z vás ale pak třeba zjistí, že o tu odměnu ani nejde, stačí vám pocit, že jste udělali něco dobrého pro sebe.

Jste připraveni udělat první krok k novému a zdravějšímu životnímu stylu? Vyzkoušejte 9týdenní online kurz Zhubni ChytřePetrem Havlíčkem, zaměřený na zdravý a vyvážený jídelníček.

Klikněte a objednejte si online kurz Zhubni chytře zde >>

Získáte:

  • Celodenní JÍDELNÍČEK na 60 dní pro ženy i muže.
  • Přes 40 VIDEOLEKCÍ s NÁVODEM, jak na zdravý životní styl bez diet.
  • Recepty na nutričně vyvážené snídaně, obědy a večeře.
  • PDF a Webináře s odborníky plné informací a dalších tipů.
  • 20 % SLEVA na doplňky stravy v e-shopu Zhubni chytře.

Znovu nabité sebevědomí

Díky redukci váhy, budete lehčí o pár kilo, spokojenější a lépe naladění.

Najednou zjistíte, že oblečete šaty, do kterých jste se ještě před nějakou dobou nevešli. V obchodě budete mít daleko širší výběr oděvů. Nebudete muset spoléhat na neforemné pytle pro lidi s nadváhou. Vaše dobrá nálada proto stoupne. Začnete se v nových šatech menší velikosti líbit sami sobě. Vaše zdravé sebevědomí bude stoupat. Najednou také zjistíte, že se nezadýcháváte, pokud půjdete do schodů. Zvládnete i větší fyzickou námahu, aniž byste popadali dech a museli odpočívat. Budete mít radost, objevíte nové obzory svého života, které vám zůstávaly skryty.

Můžete se víc radovat ze života!

Plánujte si jídlo i cvičení

Při hledání cesty, jak v hubnutí vytrvat a pokračovat, vám také hodně pomůže plánování. Nežijte v chaosu. Plánujte si, co uvaříte, nakupujte podle seznamu a promyšleně. Mnohdy totiž vznikají špatné stravovací návyky právě z nedostatku času. Nestíháte a tak si jednoduše koupíte něco nezdravého do ruky. Jestliže máte jídlo připravené s sebou v krabičce, podobným potížím se vyhnete.

Pokud nechcete stále řešit otázku „jak zdravě jíst“, naučte se sestavit si jídelníček na míru. Pochopte díky Zhubni Chytře, jak funguje vaše tělo a připravte si chutné a zdravé jídlo pro celou rodinu >>>

Stejně tak si plánujte cvičení. I tady platí stanovení cílů. Ve větách „Budu cvičit“ „Každé pondělí budu po práci od šesti hodin cvičit hodinu v posilovně“ je také obrovský rozdíl. A výsledek vašeho snažení? Samozřejmě je to hezčí postava, lepší tělesná kondice a zdravotní stav, ale především váš vnitřní pocit lepšího sebehodnocení.

    Chcete dostávat zajimavé jídelníčky do mailu?


    © COPYRIGHT 2020 pestrý jídelníček. ALL RIGHTS RESERVED.