Octová dieta: Vyzkoušejte jablečný ocet při hubnutí

V čem spočívá tato dieta? Jedná se o racionální jídelníček doplněný o větší množství jablečného octa. Podle vědců totiž tento ocet dokáže snížit množství ukládaného tuku až o 10 %. Potvrzuje to například studie provedená na laboratorních myších. Ty, jimž do žaludku vědci vpravili kyselinu octovou, přibraly o 10 % méně tuku, než ty, které dostávaly vodu. Jinak měly obě myši skupiny úplně stejnou stravu.

Kyselina octová napomáhá spalování tuků. Konzumací octa povzbuzujete svoji látkovou výměnu. Jablečný ocet vyrovnává hladinu draslíku a sodíku v lidském těle a tím také podporuje správnou rovnováhu tekutin a hubnutí.

Forma diety je jednoduchá: Před každým jídlem zkonzumujte polévkovou lžíci jablečného octa. Nejlepší je vypít ji rozředěnou kvalitní pramenitou vodou, protože ocet je sám o sobě velmi kyselý a tudíž si na něm zrovna nepochutnáte. Ředěný ho ale vypít zvládnete – myslete přitom na to, že děláte něco pro svoji postavu. Navíc jablečný ocet se dá zakomponovat do každodenního jídelníčku i jinak. Octová zálivka je výborným doplňkem salátů.

Výhody octového jídelníčku:

  • Můžete zhubnout nějaké kilogramy během krátké doby.
  • Podpoříte látkovou výměnu.
  • Doplníte jídelníček o zdravou potravinu, která především zpestří saláty.
  • Výbornou kombinací je použití jablečného octa společně s olivovým olejem.

Nevýhody:

  • Dietu nesmíte držet déle než dva týdny.
  • Při dlouhodobější konzumaci jablečného octa vám hrozí zažívací potíže, trpí sliznice, a to především žaludku. Také může dojít k poškození zubní skloviny.
  • Po dvoutýdenní octové dietě je třeba dát si přestávku minimálně týden a dodržovat přitom běžný jídelníček.
  • Aby měla dieta opravdu význam, musíte dodržovat zdravý stravovací režim, tedy omezit kalorický příjem, a to zejména tuky a sacharidy.
  • Je třeba věnovat pozornost pitnému režimu a denně vypít 2-3 litry pramenité vody nebo také bylinkového čaje.
  • Musíte vynechat alkohol, slazené nápoje, černý čaj, kávu.

Octový jídelníček na 3 dny:

1. den:

Snídaně: sklenice vody se lžící jablečného octa, celozrnný rohlík, plátek dietní šunky, rajče, bylinkový čaj

Dopolední svačina: sklenice vody se lžící jablečného octa, hruška, nízkotučný tvaroh

Oběd: sklenice vody se lžící jablečného octa, pečené kuře, salát z čínského zelí

Odpolední svačina: sklenice vody se lžící jablečného octa, netučný tvaroh s ovocem

Večeře: sklenice vody se lžící jablečného octa, zapečená brokolice se sýrem

2. den:

Snídaně: sklenice vody se lžící jablečného octa, kornspitz, sýr Cottage, paprika

Dopolední svačina: sklenice vody se lžící jablečného octa, pomeranč, mléčný nápoj

Oběd: sklenice vody se lžící jablečného octa, pečený losos, bylinkové brambory, salát z ledového salátu, oliv a cherry rajčat

Odpolední svačina: sklenice vody se lžící jablečného octa, netučný bílý jogurt

Večeře: sklenice vody se lžící jablečného octa, zeleninový vývar s vejcem

3. den:

Snídaně: sklenice vody se lžící jablečného octa, plátek celozrnného chleba, rybí pomazánka, salátová okurka

Dopolední svačina: sklenice vody se lžící jablečného octa, jablko, sýr Lučina

Oběd: sklenice vody se lžící jablečného octa, přírodní krůtí plátek, rýže, mrkvový salát

Odpolední svačina: sklenice vody se lžící jablečného octa, šopský salát z rajčat, paprik a okurek s balkánským sýrem

Večeře: sklenice vody se lžící jablečného octa, salát s těstovinami a tuňákem

Pozor na poleptání sliznice

Propagátorem této diety je například americká herečka Megan Fox a není jedinou celebritou, která jí propadla. Vy si ale dobře rozmyslete, jestli ji chcete vyzkoušet. Zejména pokud jste náchylní k trávicím potížím, neměli byste riskovat případné problémy. Jablečný ocet je sice zdravý, ale v rozumné míře například v zálivce na salát. V neředěném stavu jde o kyselinu, která vám klidně může poleptat žaludeční sliznici, takže s ní zacházejte velice opatrně a pamatujte si, že ke štíhlé linii vede především zdravá a vyvážená strava, nikoli popíjení litrů octa.

Chcete dostávat zajimavé jídelníčky do mailu?

© COPYRIGHT 2020 pestrý jídelníček. ALL RIGHTS RESERVED.