Mléčná dieta

Pro milovníky mléka, kteří nemají problém konzumovat ho i ve větším množství, je vhodným způsobem hubnutí mléčná dieta. Jídelníček charakterizují převážně mléčné výrobky.

Princip diety tkví v tom, že první den pijete jenom mléko, v dalších dnech buď mléko doplňujete dalšími doporučenými potravinami anebo jíte mléčné výrobky společně s předepsanou stravou. Dieta se dodržuje po dobu 13 dnů.

MUDr. Rajko Doleček, jemuž se dieta přisuzuje, se vyjadřuje v tom smyslu, že někdo k propagaci této diety zneužil jeho jméno a on sám není jejím autorem.

Mléčná dieta od Rajka Dolečka

Dieta Rajko Dolečka, předního endokrinologa česko-srbského původu, není v žádném případě vhodná pro:

a) Lidi trpící alergií na mléko,

b) Jedince vykazující příznaky intolerance laktózy a mléčných bílkovin (kasein),

c) Sportovce nebo lidi s vyšší tělesnou námahou.

Původně byla dieta určena pro lidi po nemoci, kteří jenom leží v posteli a hýbou se minimálně. Její kalorická hodnota je proto velice malá. Můžete při ní pociťovat hlad.

Doporučené potraviny při mléčné dietě:

  • Mléko
  • Kysané mléko
  • Tvaroh
  • Jogurt
  • Ovoce
  • Zelenina
  • Vařené maso
  • Šunka
  • Vejce

Pravidla mléčné diety:

  • Jíte pravidelně pět jídel.
  • Ideální doba jídla je vždy po třech hodinách v 7.00, 10.00, 13.00, 16.00 a 19.00, ovšem časy jednotlivých jídel si samozřejmě můžete lehce poupravit podle vašich vlastních potřeb.
  • Vždy každý den buď pijete mléko, nebo jako náhradu za něj konzumujete mléčné výrobky (jogurt, tvaroh)
  • Musíte dodržovat pitný režim. Každý den vypijte 2 litry neslazených tekutin.
  • Můžete si dopřát k pití i kávu, ale jedině v případě, že v ten den pijete také mléko.
  • Konzumujte hlavně polotučné mléko, jogurty a tvaroh. Tučné mléčné výrobky mají příliš vysoký obsah tuku, nízkotučné výrobky zase obsahují velmi málo živin, které vaše tělo nezbytně potřebuje.
  • V případě, že se budete během diety cítit slabí, mít pocity na omdlení, hned přestaňte s jejím dodržováním.

Jídelníček při mléčné dietě:

Snídaně: bílý jogurt
Dopolední svačina: tvaroh
Oběd: vařené maso
Odpolední svačina: tvaroh
Večeře: 2 vejce, čaj

Hubnutí s pomocí mléka

Během třináctidenní mléčné diety je možné zhubnout až 8 kg.

Zejména v případě, že trpíte poruchou látkové výměny, byste ale tuto dietu rozhodně neměli zkoušet bez předchozí konzultace se svým ošetřujícím lékařem. V žádném případě byste dietu neměli dodržovat déle než zmiňovaných 13 dnů, jinak vám hrozí nedostatek některých látek. Jde o razantní nezdravou dietu.

Lepším řešením nadbytečných kilogramů je pomalé a trvalejší hubnutí. Při návratu k původnímu stravování navíc hrozí jojo efekt, při kterém shozené kilogramy znovu naberete. A to navzdory tvrzení, že si váhu můžete udržet až dva roky.

Získejte zdravý jídelníček na míru ZDARMA

  • Sestavený od nutriční poradkyně
  • Komplexní jídelníček pro vaší osobu
  • Recepty na 7 dní ZDARMA

Chci jídelníček ZDARMA

 
Chci jídelníček ZDARMA

1 170 451 doručených jídelníčků, za dvě minuty získáte váš!

Tip: Víte, že nejčastěji chtějí lidé zhubnout 10 kg?