Cambridge dieta

Princip diety

Na čem je tedy Dieta Cambridge vlastně založena? Respektuje dvě důležité zásady, které pomáhají udržet optimální váhu:

  • přiměřené množství stravy vhodného složení
  • dostatek pohybu.

Cílem tohoto způsobu hubnutí se stává především úbytek tělesného tuku, celý principy diety vychází ze zkušeností dr. Alana Howarda, odborníka na obezitu.

Dieta tak vychází ze známých a lékařsky prokázaných skutečností, které fungují. Jde o výživu umožňující snížení hmotnosti a její následnou kontrolu a udržování. Důležitý je v tomto případě také odborný dohled. Jídelníček Cambridge diety je sestavený z nízkokalorických jídel : vybíráte z tyčinek, kaší, polévek a koktejlů. Přestože jde o nízkokalorické produkty, svůj organismus nijak nezanedbáváte, protože jídla vždy obsahují dostatek vysoce hodnotných bílkovin. V pokrmech je zároveň obsažen dostatek vitamínů, minerálů a stopových prvků. V jedné porci pokrmu se nachází 33 % doporučené denní dávky těchto látek.

Pro výrazné a dlouhodobé hubnutí

se tento druh diety využívá i jako celodenní strava. To režimem Cambridge diet nahradíte všechna jídla, nebo jíte maximálně jedno normální jídlo a i to se podřizuje pravidlům zdravé výživy. V případě, že chcete hubnout pomaleji, nahraďte pokrmem Cambridge diety jedno nebo dvě jídla z celého dne.

Jídelníček na jeden den:

  • Snídaně: Ovesná kaše Cambridge diet s jablkem a skořicí, kousek melounu
  • Oběd: Dušené zelené fazolky se sýrem a bramborem
  • Odpolední svačina: Jablko
  • Večeře: Čerstvé krevety, zelený ledový salát, díl ananasu

V tomto případě jde o pomalé lehké hubnutí, kdy instantním jídlem nahrazujete jen jedno jídlo denně.

Nejradikálnější fází je, když nahrazujete 3-4 jídla denně. Například snídani, odpolední svačinu a večeři nahrazujete pokrmy z programu Cambridge diet a na oběd si můžete dopřát rybu s bílým masem, porci cca 150 g a k tomu okurku a papriku. K pití se při této dietě doporučuje čistá voda, čaj a i káva.

Pro koho se dieta hodí?

  • Pro osoby, které potřebují odbourávat viscerální, tedy břišní tuk, ale i tuk podkožní.
  • Pro ty, kteří chtějí po určitou dobu hubnout zdravě a bezpečně s ohledem na to, aby jejich tělo získalo všechny potřebné látky pro správné fungování.
  • Pro toho, kdo chce zdravou a vyváženou náhradu stravy.
  • Pro toho, kdo si chce udržet optimální váhu.
  • Pro lidi, jež chtějí hubnout pomalu a postupně, ale pro ty, kteří volí radikálnější cestu. Míra hubnutí záleží na zvolené cestě – tedy počtu Cambridge jídel.

Nevýhody diety:

  • Musíte konzumovat předem odborně připravená jídla, aby měla správné složení, jde vlastně o druh stravy ze sáčku, i když s pečlivě hlídaným nutričním složením.
  • Může vás pronásledovat chuť na pravé doma připravené jídlo.
  • Jídla připravená pro Cambridge diet nejsou levná, když k tomu připočtete i konzultace s odborníkem, může být cena hubnutí opravdu dost vysoká.

Závěr? Využijí ji i obézní lidé

Jedná se o instantní stravu s přesně vyváženým poměrem živin. Disponuje několika programy podle množství kalorií, které jídla obsahují. Vzhledem k nízkokalorickému příjmu se hodí i pro obézní lidi, u kterých jiné diety neúčinkovaly. Měla by se však dodržovat pod odborným dohledem.

Šance zhubnout je velká, ovšem po skončení je i tak třeba postupovat při návratu k normálnímu stravování obezřetně, aby nedošlo k obávanému jo-jo efektu.

Chcete vědět, jak jste na tom se současnou váhou? Prozradí vám to BMI kalkulačka.

Chcete dostávat zajimavé jídelníčky do mailu?

© COPYRIGHT 2020 pestrý jídelníček. ALL RIGHTS RESERVED.