Štíhlí a krásní po Novém roce: Jak nastartovat hubnutí?

„Musím zhubnout,“ říkáte si. Jenže jak na to, když venkovní počasí moc nepřeje pohybu na čerstvém vzduchu? Všechno naopak nahrává tomu schovat se u kamen s hrnkem teplého čaje a nějakým pmlskem a nevylézat, dokud nutně nemusíte. Zkuste tenhle pocit překonat, hecnout se a dát se do hubnutí. Nenecháme vás v tom samotné!

1. Detoxikujte organismus

Můžete začít detoxikací, kterou vaše tělo po vánočním hodování zoufale potřebuje. Dejte si ovocný nebo zeleninový den se spoustou tekutin. Možná teď budete argumentovat tím, že nyní v zimě potřebujete spíše něco na zahřátí, než ovocné či zeleninové saláty nebo šťávy. Ano, máte pravdu. Ale i detoxikační jídelníček se dá přizpůsobit situaci. Můžete si dopřát zeleninové polévky, horké čaje s ovocem a bylinkami.

Výborným nápojem podporujícím hubnutí je Pestrý čaj. Můžete si ale dopřát i různé pečené čaje s kousky ovoce, které jsou plné vitamínů. Stejně tak se dají vařit ovocné polévky s přídavkem zázvoru, který zahřívá tělo a pomáhá bojovat s infekcí, nebo skořice stabilizující hladinu krevního cukru.

2. Hlídejte si pravidelnou stravu

Minimum, co můžete teď po Novém roce udělat, je pravidelně se stravovat. Nezapomínejte na správný poměr bílkovin, sacharidů a tuků, sledujte dostatečný příjem vitamínů a minerálů. Pestrý jídelníček, který nezapomíná na žádnou ze složek stravy je velmi důležitý. Stravujte se opravdu pravidelně, menší porci jídla si dopřejte nejpozději každé 3 hodiny. Uvidíte, že díky pravidelné stravě nebudete hladovět, stabilizujete si hladinu krevního cukru.

Zároveň vám zdravé stravování zajistí, že budete mít více energie, nebudete se cítit unavení. Správný jídelníček na hubnutí s vysokým podílem ovoce a zeleniny je optimálním startem do Nového roku. Pomůže vám i Výzva2017.

3. Buďte dobře naladění

Jakkoli se bude na první pohled zdát, že to s hubnutím nesouvisí, opak je pravdou. Velmi důležité je i být pozitivně naladěný. Najděte si na každém dni něco pozitivního, to je výborná motivace do shazování přebytečných kil. V každém dni se dá najít něco pěkného. Třeba se můžete těšit na pravidelné cvičení, které vám nalije krev do žil, v práci se vám bude dařit, rodina bude v pohodě.

Také sebeláska je důležitá věc. Mějte rádi sami sebe, své tělo, to je pozitivní start k tomu, aby vám hubnutí šlo snáze. Přijměte na úvod roku sami sebe takové, jací jste a uvidíte, že to je první krok ke změně, díky které se stanete štíhlejšími.

Opravdu potřebujete zhubnout? Spočítejte si nejprve svůj Body Mass Index na naší nové BMI kalkulačce.

4. Hýbejte se pravidelně a často

Nemusíte v posilovně hned po Novém roce strhnout tu největší činku, kterou tam mají. Začněte třeba tím, že budete více chodit pěšky. Máte kancelář ve třetím patře? Zapomeňte na výtah a jděte nahoru pěšky. Bydlíte jenom dvě zastávky od práce? Projděte se domů. Zkuste si o polední pauze udělat pár cviků. Postupnými krůčky se tak rozhýbete. Můžete pak přidat i další cvičení podle své chuti, běh, plavání, jízdu na kole, kruhový trénink, zkrátka cokoli, co vás bude bavit.

Zdravé hubnutí se bez pohybu neobejde. Podstatné je ale najít v pohybu radost. Právě ta vám dá po Novém roce energii hýbat se a dál v tom pokračovat. Pohyb vás bude těšit a to je ten správný přístup. Musíte si proto najít cvičení, které vás bude bavit. Posilování tak nebude povinností a příjemnou zábavou. A kdy jindy než na úvod roku, kdy je člověk nažhavený do různých změn, nastává čas vyzkoušet si třeba nějaký nový sport, novou pohybovou aktivitu?

5. Relaxujte

I odpočinkem hubnete. Nevěříte? Ale ano. Stejně jako je důležité správně si rozvrhnout trénink, aby byl komplexní a rovnoměrně zatěžoval různé svalové partie, tak je důležité vyhradit si i čas na odpočinek. Svaly potřebují regenerovat, aby nedošlo ke zranění. I vaše psychika si žádá svůj klid. Proto pravidelně zařazujte odpočinkové dny. Správná relaxace ve vhodný čas vám také dokáže nastartovat hubnutí. Svaly totiž pracují, i když jsou v klidu. Určitě už jste někdy narazili na informaci, že vypracované svaly i v klidovém období spálí více energie než tuk.

6. Spěte dobře

Spousta lidí spí ráda a dlouho. My ale máme na mysli dostatečný spánek o délce 7-8 hodin, který je odborníky považovaný za nejvhodnější. Tělo má při něm dost času k regeneraci. Delší spánek je naopak nevhodný, na druhou stranu byste ale také neměli spát méně než 6 hodin. To se může negativně projevit na vašem zdravotním stavu. Máte-li se spánkem potíže, začněte teď po Novém roce tím, že odstraníte z ložnice všechny rušivé vlivy jak televize, počítač, mobil. Pravidelně si před spaním krátce vyvětrejte. Nalaďte se k spánku relaxační hudbou, příjemnou knížkou. Choďte spát pravidelně v určitou dobu, také v pravidelnou dobu stávejte. I to vám pomůže zlepšit spánek.

7. Věřte si

Věřte sami sobě. Jste šikovní, hezcí a schopní. Pokud máte potíže se sebevědomím, zkuste si tohle každý den říci ráno před zrcadlem. Uvidíte, že postupně si uvědomíte svoje kladné stránky. Přestanete se tolik podceňovat. A zdravá sebedůvěra sebevědomí, podporované drobnými krůčky každý den je tou nejlepší motivací k odbourávání přebytečných kil. Brzy zjistíte, že jste vlastně pozoruhodná osobnost, i když samozřejmě máte i chyby. Ale stejně jako chyby si uvědomíte i svoje kladné stránky. Potom se snáze poperete i s takovou věcí jako je nadváha nebo obezita. Budete si totiž důvěřovat, že váš boj bude úspěšný a recept, jak zhubnout po Novém roce bude snazší.

Chcete dostávat zajimavé jídelníčky do mailu?

© COPYRIGHT 2020 pestrý jídelníček. ALL RIGHTS RESERVED.