Vajíčková dieta

V souvislosti s Velikonocemi přinášíme i jednu opravdu tematicky zaměřenou dietu. Vychází z toho, že budete konzumovat převážně vejce. 

Kdo vajíčka miluje, může tuto formu stravování vyzkoušet, ale každý odborník na výživu jen trochu znalý problematiky vám žádnou jednostrannou stravu nedoporučí. Proto jde o akci na vaše vlastní riziko.


14 dní jíte jenom vajíčka

Princip vajíčkové diety tkví v tom, že po dobu 14 dnů jíte jenom vejce doplněné tu a tam o nějakou další potravinu. Může vás zlákat váhový úbytek, který někteří udávají až 8 kilogramů. Jenže nikde nemáte záruku, že se vám opravdu povede zhubnout.

Navíc se nejedná v žádném případě o zdravou formu stravování. Vajíčka sice tělu dokážou dodat kvalitní bílkoviny, ale ruku v ruce s nimi jde u této potraviny zejména vysoké množství cholesterolu obsažené ve žloutcích. To je jednoznačné negativum této diety.

Jídelníček je v tomto případě hodně chudý. Musíte také během diety hodně pít, protože trávení bílkovin je pro lidský organismus zatěžující. Pijte kvalitní neslazenou neperlivou vodu.

Výhody vajíčkové diety:

  • Díky omezení sacharidů můžete během velmi krátké doby zhubnout i větší počet kilogramů.
  • Pokud máte rádi vajíčka, jde pro vás o stravu snů.
  • Přijímáte velké množství bílkovin.

Nevýhody vajíčkové diety:

  • Po skončení diety velmi pravděpodobně přijde jojo efekt.
  • Dieta složená z bílkovinné stravy zatěžuje trávicí ústrojí.
  • Rozhodně by se jí měli vyvarovat lidé se zvýšených cholesterolem.
  • Zapomenout by na ni měli i ti, kteří trpí chorobami ledvin.

Jídelníček při vajíčkové dietě

1. den:

Snídaně: 3 vejce natvrdo, polovina grepfruitu, neslazená káva,

Oběd: 3 vejce natvrdo, rajče, neslazená káva,

Večeře: 3 vejce natvrdo, hlávkový salát zakápnutý citronem

2. den:

Snídaně: 3 vejce natvrdo, polovina grepfruitu, neslazená káva,

Oběd: 3 vejce natvrdo, polovina grepfruitu, neslazená káva,

Večeře: plátek vařeného hovězího masa, rajče, několik listů hlávkového salátu

3. den:

Snídaně: 3 vejce natvrdo, polovina grepfruitu, neslazená káva,

Oběd: 3 vejce natvrdo, polovina grepfruitu, neslazená káva,

Večeře: pečená ryba, t plátek toastového chleba, salát z rajčat a hlávkovéího salátu

Pozor na jojo efekt

Nástin prvních dnů diety ukazuje, že strava má k pestrému jídelníčku opravdu daleko. V dalších dnech si ji můžete alespoň trochu zpestřit. Nabízí se třeba vajíčková pomazánka nebo vajíčková tlačenka. V obou případech jde o zpracování vajec natvrdo, které se pro tuto dietu doporučuje. Také vás upozorňujeme, že i v případě, že vejce opravdu milujete, u této diety jich budete mít po pár dnech nejspíše plné zuby.

A jaká je situace se slibovaným shazováním? Pravdou je, že můžete nějaké kilogramy shodit, což je dáno velmi radikálním omezením sacharidů v jídelníčku. Na druhou stranu ale po návratu ke starému způsobu stravování může velmi rychle dojít k jojo efektu. Jestliže si tedy vykoledujete hodně vajíček nebo naopak vám spousta vajíček zbude, protože přijde málo koledníků, raději si zkuste nějaké zdravější recepty s vajíčky (třeba saláty zkombinované s kuřecím masem a zeleninou) a na podobně rizikové diety zapomeňte. Vsaďte raději na zdravou stravu kombinovanou s pohybem.

Získejte zdravý jídelníček na míru ZDARMA

  • Sestavený od nutriční poradkyně
  • Komplexní jídelníček pro vaší osobu
  • Recepty na 7 dní ZDARMA

Chci jídelníček ZDARMA

 
Chci jídelníček ZDARMA

1 171 744 doručených jídelníčků, za dvě minuty získáte váš!

Tip: Víte, že nejčastěji chtějí lidé zhubnout 10 kg?