Sacharidové vlny

Dieta v podobě sacharidových vln je nejlepší cestou, jak odbourat tuk a vytvořit si pevné a dobře vyrýsované svaly.

Sportovci především z řad kulturistů využívají tento způsob stravování velmi často. Sacharidové vlny jsou pro profesionální sportovce vhodné také v době před závodem, kdy v krátké době potřebují zlikvidovat tuk a dostat se do optimální svalové formy.

Zároveň ovšem jde o velmi účinnou redukci hmotnosti, kterou si mohou vyzkoušet i lidé, kteří nemají s profesionálním sportem vůbec nic společného.

Princip sacharidových vln

Na čem je postaven systém stravování ve formě sacharidových vln? Jednoduše každý den měníte podíl sacharidů ve svém jídelníčku. Nejprve postupně zvyšujete množství konzumovaných sacharidů, a když dospějete k maximu, opět se vracíte zpátky k nejnižším hodnotám jako na začátku, což ostatně naznačuje vzor jídelníčku.

První den nepřijímáte prakticky žádné sacharidy, druhý den byste měli zařadit do jídelníčku 50 g sacharidů a poté každý další den vždy o 50 g sacharidů více. Poslední sedmý den se dostanete na 300 g sacharidů a osmý den spadnete opět na téměř nulové množství. Tento systém opakujete dokola.

Sacharidová dieta vychází z principu, že jakmile přejdete z maxima přijímaných sacharidů zpátky na jejich minimum, vašemu tělu chvíli trvá, než tento pokles zaregistruje. Ve chvíli, kdy chce vydat signál, že je třeba ukládat něco i do zásob, protože došlo k poklesu, tak se sacharidový příjem znovu zvyšuje. Proto vlastně nemá čas a příležitost si zásoby tvořit.

Důležité pro tvorbu svalů ovšem je mít během diety dostatečný příjem bílkovin.

Pro koho jsou sacharidové vlny vhodné?

  • Pro kulturisty na amatérské i profesionální úrovni,

  • Pro amatérské i profesionální sportovce jako součást přípravy na závody,

  • Pro muže i ženy, kteří chtějí rychle a účinně odbourat tuk a posílit svoji svalovou základnu

Kdo by se sacharidových vln měl vyvarovat?

  • Diabetici,

  • Děti ve vývoji (potřebují vyváženou stabilní stravu),

  • Lidé s nemocemi trávicího ústroji, ledvin, žlučníku, jater

Rizika sacharidových vln

  • Jo-jo efekt pokud s tímto stravovacím režimem přestanete,

  • V některých dnech se musíte spokojit s minimem sacharidů,

  • Malý podíl sacharidů může vzbuzovat nekontrolovatelnou chuť na sladké,

  • Není vhodné tuto dietu praktikovat dlouhodobě (max. jeden měsíc)

Výhody sacharidových vln

  • Máte dokonalou kontrolu nad příjmem sacharidů,

  • Efektivně budujete svalovou tkáň,

  • Jíte častěji a menší porce, tím si utužujete správný stravovací režim

Vzor jídelníčku - sacharidové vlny

1. den

Snídaně: Dietní kuřecí šunka, 2 ks rýžové chlebíčky,

Dopolední svačina: Okurkový salát,

Oběd: Sójové maso, 2 ks rýžové chlebíčky,

Odpolední svačina: Nízkotučný tvaroh, rajče,

Večeře: Tuňák ve vlastní šťávě

3. den

Snídaně: Tvrdý sýr (ementál), 3 ks rýžové chlebíčky,

Dopolední svačina: Salát z rajčat a paprik,

Oběd: Dušené kuře s rýží,

Odpolední svačina: Nízkotučný jogurt, mrkvový salát,

Večeře: Omeleta z bílků

6. den

Snídaně: Netučný tvaroh, 5 ks rýžové chlebíčky,

Dopolední svačina: Ledový salát, 3 ks rýžové chlebíčky,

Oběd: Těstoviny s krůtím masem,

Odpolední svačina: Nízkotučný jogurt, 3 ks rýžové chlebíčky,

Večeře: Pečená treska se zeleninou vařenou na páře

Můžete zhubnout i 10 kg

Sacharidové vlny jsou vhodné i pro ženy, jenom je třeba snížit množství bílkovin. Muži potřebují 2 gramy bílkovin na kilogram své hmotnosti, ženám stačí 1,4-1,6 gramu. Střídající se vlny dokážou nastartovat váš stagnující metabolismus ke spalování tuků.

Během diety je možné zhubnout i deset kilogramů. Po jejím skončení je nejvhodnější nasadit racionální stravu s nižším obsahem tuků a jednoduchých cukrů, aby bylo možné váhový úbytek dlouhodobě udržet.

Získejte zdravý jídelníček na míru ZDARMA

  • Sestavený od nutriční poradkyně
  • Komplexní jídelníček pro vaší osobu
  • Recepty na 7 dní ZDARMA

Chci jídelníček ZDARMA

Komentáře ke článku

Abyste mohli přidat komentáře, musíte se přihlásit. Pokud u nás ještě nemáte účet, zaregistrujte se

 

Kam dál?

Jídelníček pro sportovce

Sport je náročnou činností vyžadující zvýšený přísun energie. Proto lidé, kteří sportují, by se měli stravovat jinak, než ti, kteří se žádnému sportu nevěnují.   Pokračovat ve čtení

Jídelníček při přibírání svalové hmoty

Chcete přibrat svalovou hmotu? V tom případě tomuto cíli musíte přizpůsobit svůj jídelníček. Ale pozor, jde o přibírání svalové hmoty, nikoli tuku! Pokud ale uděláte správná výživová opatření, můžete si velice úspěšně vytvořit dostatečnou svalovou základnu. Pokračovat ve čtení

Objemový jídelníček

Jakýkoliv sportovec, obzvláště každý, kdo se věnuje kulturistice, touží po nárůstu objemu svalů. Tomuto cíli však nestačí přizpůsobit pouze tréninkový program, ale také jídelníček. Pokračovat ve čtení

30denní výzva

30 denní výzva představuje pro většinu lidí start do většinou dlouho neoprášené sportovní kariéry. Představa, že budete plnit sérii cviků po dobu 30 dnů, a tak získáte svou vysněnou postavu je jistě velmi lákavá, ale ne vždy zcela naplněná. Většina portálů nebo cvičebních plánu neobsahuje změnu jídelníčku, který je při redukci váhy také velmi důležitý. Celý proces hubnutí si dnes lidé postují na s Pokračovat ve čtení

Chci jídelníček ZDARMA

1 798 933 doručených jídelníčků, za dvě minuty získáte váš!

Tip: Víte, že nejčastěji chtějí lidé zhubnout 10 kg?