Účinná dieta: Základ je pestrá a rozmanitá strava

Aby byla dieta přínosná pro Vaše tělo a dlouhodobě účinná, není vhodné hladovět nebo se nějak drasticky omezovat v jídle. Nejdůležitější je pravidelnost a vyváženost jídelníčku, ve kterém je zařazena zdravá strava s obsahem všech důležitých složek potravy. 

Na začátku je obvyklý příběh. Chcete zhubnout. Vsadíte proto na maximálně zdravý jídelníček. Naordinujete si velké dávky zeleniny a ovoce během celého dne. Vynecháváte pečivo, přílohy. Na svačinu se spokojíte s kouskem ovoce nebo zeleniny, k večeři si naordinujete zeleninový salát. Vypadá to náramně zdravě. Ze začátku také zhubnete třeba 3-5 kg. Jenže pak začne váha stagnovat. Co teď?


Navíc pokaždé, když se rozhodnete byť jen maličko hřešit, okamžitě přibíráte. Ptáte se sami sebe. Jak je to možné? Vždyť jím tak zdravě? I když tahle dieta vypadá na první pohled velice zdravě, skutečnost je trochu jiná. Tenhle způsob stravy není trvale udržitelný. Nefunguje na dlouhodobé snížení váhy. Také jde o chudou stravu, kdy vám mohou chybět některé prvky. Zdravý jídelníček zkrátka vypadá jinak. Příliš mnoho ovoce a zeleniny naopak může zpomalit metabolismus. Jak se to ukazuje? V podstatě netrpíte hladem. Jíte málo, malé porce a přesto kila ne a ne jít dolů.

Pestrý jídelníček jako dlouhodobá dieta

Účinná dieta spočívá především v tom, že ukážete tělu, že si nepotřebuje držet tukové zásoby. Neomezujte přílohy ani pečivo. Dejte tělu ale zdravé varianty příloh a pečiva. Zkuste celozrnné pečivo, zkuste natural rýži, celozrnné těstoviny. Naznačte tělu, že se nemá čeho bát. Jezte zdravě, ale jezte dost.

Nevynechávejte sacharidy – vynechat pečivo a přílohy je zásadní chyba. Naordinujte tělu zdravé komplexní sacharidy, které mu dodají energie dlouhodobě. Potom velmi brzy pochopí, že není třeba budovat zásoby. Chvilku to bude trvat, ale pak se začne zásob tuku postupně zbavovat.

Vytvořte si pestrý jídelníček. Samozřejmě, že to chce hodně ovoce a zeleniny, ale zároveň i dostatek kvalitních bílkovin, které vás zasytí a pomohou regenerovat svaly, sacharidy, které se stanou účinným palivem. Samozřejmě se nepřejídejte, ale zároveň porce neomezujte.

Účinná dieta rozjede metabolismus

Extrémně důležité je i to, co jíte. Jakou výživovou hodnotu vaše jídlo má. Nejhorší jsou prázdné kalorie. Jídlo, které je sice kalorické, ale z pohledu výživy vám nic nepřináší. Nejsou v něm vitamíny, minerály, bílkoviny, jde o náhražky plné chemie. Účinná dieta funguje jedině tehdy, kdy se vaše tělo cítí nasyceno živinami. Nemá potřebu cokoli schovávat na horší časy a rozjede metabolismus. Potom se nemusíte bát třeba rodinné oslavy. Vaše tělo jednoduše všechno spálí.

Dieta na hubnutí v praxi

Dobrá dieta na hubnutí vám dopřeje nejenom ovoce a zeleninu, ale i kvalitní maso tedy bílkoviny, komplexní sacharidy v podobě pečiva a příloh, dostatek minerálů a vitamínů. Právě díky pestrosti stravy dosáhnete optimálního rozjezdu metabolismu. Jak může vypadat v praxi?

1. den

Snídaně: Celozrnný rohlík, kuřecí šunka, rajče, čerstvě vymačkaná pomerančová šťáva, čaj

Dopolední svačina: bílý jogurt, celozrnné sušenky

Oběd: Pečené kuře bez kůže, natural rýže, salát z rajčat a paprik

Odpolední svačina: Mléčný nápoj, okurka

Večeře: Zapečená zelenina se sýrem a šunkou

2. den

Snídaně: Müsli s ovocem a ořechy, sklenice mléka

Dopolední svačina: Pomeranč, ovesné placičky

Oběd: Kapr na modro, vařené brambory, celerový salát

Odpolední svačina: Mrkvový salát, tvaroh

Večeře: Zeleninový vývar s nudlemi a vejcem

3. den

Snídaně: Kornspitz, rybí pomazánka, okurkový salát

Dopolední svačina: Ovocný salát

Oběd: Salát z celozrnných těstovin s krůtím masem, cherry rajčátky, olivami, ledovým salátem a vejci

Odpolední svačina: Sýr lučina, papriky

Večeře: Omeleta z bílků a jednoho celého vejce, rajčata, celozrnný rohlík

Krabičková dieta se hodí do práce

Efektním způsobem hubnutí je krabičková dieta. Popisované pokrmy si můžete doma jednoduše připravit do krabičky. V obchodech seženete šikovné krabičky na jídlo. Když doma vaříte, vařte víc porcí. Rovnou si po uvaření jídlo rozdělte na porce a dejte do mrazáku. Pak jednoduše vezmete krabičku s jídlem do práce a tam si ho ohřejete.

Nemusíte si tak objednávat drahé krabičky od firem. Stejně výživné a hodnotné jídlo si dokážete připravit i doma. Podstatné je dopřát tělu živiny a vydržet. Samo pak pochopí, že ukládat zásoby do tuku je zbytečné. A v tom je jádro problému: přesvědčit své tělo, že nutričně bohatou stravu dostane a nemusí syslit.

Získejte zdravý jídelníček na míru ZDARMA

  • Sestavený od nutriční poradkyně
  • Komplexní jídelníček pro vaší osobu
  • Recepty na 7 dní ZDARMA

Chci jídelníček ZDARMA

Komentáře ke článku

Abyste mohli přidat komentáře, musíte se přihlásit. Pokud u nás ještě nemáte účet, zaregistrujte se

 

Kam dál?

Fitness jídelníček: Jak jíst při aktivním sportování?

Sportujete pravidelně? Naprostá většina aktivnějších sportovců začne dříve či později řešit i svůj jídelníček. Chce si totiž udržet dobře vypracovanou postavu a zdravý životní styl po celý život. A je dobře známo, že Fitness jídelníček pomáhá při pravidelném pohybu lépe udržet tělesnou i duševní kondici v optimálním stavu. Pokračovat ve čtení

Banánová dieta nejen pro aktivní lidi

Milujete banány? Pokud jste přikývli, pak zajásejte. Věděli jste, že můžete díky stravě bohaté na banány rozhýbat své hubnutí? Jestliže ne, tak čtěte dál a my vám poradíme s jídelníčkem při banánové dietě. Pokračovat ve čtení

Jídelníček pro znovuzískání energie: Dopřejte si kopřivové smoothie

Cítíte se nyní na počátku jara unavení, chybí vám energie? Není divu. Tělo je po dlouhé zimě vyčerpané, doslova mele z posledního. Nedostatek sluneční energie, menší množství vitamínů a minerálů, to vše se podepíše na vašem zdraví. Nastává proto čas doplnit chybějící rezervy. Pokračovat ve čtení

Chci jídelníček ZDARMA

1 798 929 doručených jídelníčků, za dvě minuty získáte váš!

Tip: Víte, že nejčastěji chtějí lidé zhubnout 10 kg?