Jídelníček pro znovuzískání energie: Dopřejte si kopřivové smoothie

Cítíte se nyní na počátku jara unavení, chybí vám energie? Není divu. Tělo je po dlouhé zimě vyčerpané, doslova mele z posledního. Nedostatek sluneční energie, menší množství vitamínů a minerálů, to vše se podepíše na vašem zdraví. Nastává proto čas doplnit chybějící rezervy.

Především je třeba říci, že cestou k tomu, jak mít dostatek energie po celý rok, je pestrý jídelníček. Jestliže se i v zimě budete snažit dodat svému tělu vitamíny a minerály třeba formou sušeného či kompotované ovoce, nebo uskladněné či konzervované zeleniny (kysané zelí a podobně), sice nejde stejně nutričně hodnotnou stravu jako v případě čerstvého ovoce a zeleniny, neboť zde většinou chybí enzymy, ale přesto budete mít větší zásoby minerálů a vitamínů než ostatní – nic jste nezanedbali. Zdravá strava po celý rok se zkrátka vyplatí. Ale ať už během zimy své energetické rezervy jenom vyčerpáváte a nedoplňujete, nebo o sebe poctivě pečujete celý rok, právě jaro je ideální dobou podpořit své tělo, aby bylo krásné a zdravé.​

Využívejte především místní potraviny

Jaro je obdobím, kdy všechno raší, klíčí, rodí se nový život, proto i člověk by se měl zaměřit na získání nové energie. Základem je nutričně silná strava, v níž převládá dostatek čerstvého ovoce a zeleniny, luštěnin a nenasycených mastných kyselin. Jistě namítnete, že časné jaro ještě příliš mnoho čerstvé zeleniny či neposkytuje, ale je třeba vystačit s tím, co je na trhu k dispozici a případně doplnit o potraviny, které jsou dovážené a v obchodech k dispozici celoročně. Díky tomu si vytvoříte rozmanitý jídelníček plný živin. Jeho jádro by ovšem měly tvořit sezónní, lokální potraviny, pokud možno co nejčerstvější. Ty doplníte různými přírodními energetickými bombami z cizích krajů, například v podobě citrusů.

Čistá voda jako základ

Nezapomínejte na jaře také na správný pitný režim. Jeho alfou a omegou je čistá voda. Zjistěte si, jaké složení má voda z vašeho kohoutku či studny, pokud je opravdu kvalitní můžete ji pít i nepřevařenou. Velmi dobré je pořídit si filtr na vodu na kohoutek či filtrační konvičku. Určitě brzy zjistíte, že filtrovaná voda má lepší chuť. S minerálkami buďte opatrní, pokud je pijete, neorientujte se jenom na jeden druh, ale střídejte je a prokládejte čistou vodou. Je to totiž jako s potrubím, které se zanáší příliš velkým množstvím minerálů – podobně to funguje v lidském těle. Pitný režim založený na čisté vodě můžete občas prokládat také bylinkovými nebo ovocnými čaji.

Zelené doplní vitamíny

Na jaře vsaďte například na mladé kopřivy, z nich se dá připravit výživný salát. Využijte do salátů také mladou jarní cibulku. Jarní obilí je rovněž zdrojem energie. Vůbec první zeleninou jsou ředkvičky, které tvoří rovněž nedílnou součást jarních zeleninových salátů. Do jídelníčku patří také všechno zelené jako špenát, brokolice, kedlubny.

Z ovoce se nadopujte uskladněnými jablky a hruškami z domácích zdrojů. Pročistí vás a vitamín C doplní hlavně citrusové plody jako pomeranč, citron, mandarinky, pomelo či grapefruit. Dnes je u nás už celoročně k dostání avokádo, které vám kromě vitamínů a minerálů dodá i potřebné nenasycené mastné kyseliny. Zařaďte do jídelníčku i větší množství luštěnin. Obsahují kvalitní bílkoviny a vlákninu. Hodně energie dodají i ryby, jež jsou také plné nenasycených mastných kyselin.

Jídelníček pro zvýšení energie na 3 dny:

1. den

Snídaně: Cornbageta, pomazánka z cottage sýra s řeřichou

Dopolední svačina: Avokádo

Oběd: Ťuňákový salát se zeleninou

Odpolední svačina: Kopřivové smoothie

Večeře: Čočka na kyselo, vejce natvrdo, okurka

2. den

Snídaně: Celozrnný chléb, sýr lučina sypaný čerstvou pažitkou

Dopolední svačina: Pomeranč

Oběd: Fazolový salát s krůtím masem

Odpolední svačina: Ředkvičkový salát

Večeře: Špenátová polévka s vejcem

3. den

Snídaně: Kornspitz, dietní kuřecí šunka, čerstvé ředkvičky

Dopolední svačina: Jablko

Oběd: Kuřecí prsa s kopřivovou nádivkou, salát z cherry rajčátek

Odpolední svačina: Smoothie z jarního obilí

Večeře: Hrachová polévka s dietním párkem z kuřecího masa

Větší energie pomáhá při hubnutí

Jídelníček zaměřený na doplnění energie má velmi pozitivní vliv i na hubnutí. Více energie vám pomůže rozproudit metabolismus a účinně ho detoxikovat. Řada potravin, která má hodně enzymů a dodává tělu potřebnou energii, zároveň dokáže odvádět z těla toxiny. Zvládnete tak vlastně dvě mouchy jednou ranou – jarní detoxikaci i doplnění energetických rezerv.​

Získejte zdravý jídelníček na míru ZDARMA

  • Sestavený od nutriční poradkyně
  • Komplexní jídelníček pro vaší osobu
  • Recepty na 7 dní ZDARMA

Chci jídelníček ZDARMA

Komentáře ke článku

Abyste mohli přidat komentáře, musíte se přihlásit. Pokud u nás ještě nemáte účet, zaregistrujte se

 

Kam dál?

Fitness jídelníček: Jak jíst při aktivním sportování?

Sportujete pravidelně? Naprostá většina aktivnějších sportovců začne dříve či později řešit i svůj jídelníček. Chce si totiž udržet dobře vypracovanou postavu a zdravý životní styl po celý život. A je dobře známo, že Fitness jídelníček pomáhá při pravidelném pohybu lépe udržet tělesnou i duševní kondici v optimálním stavu. Pokračovat ve čtení

Dieta podle zaměstnání: Jak se neproměnit v tučnou kouli u počítače

Pokud se věnujete zdravému životnímu stylu nebo chcete hubnout, pak jistě víte, že ani v práci byste neměli zapomínat na vyvážený a pravidelný jídelníček. Skladba stravy by se pak měla řídit nejen vašimi tělesnými údaji nebo pohybovou aktivitou ve volném čase, ale i náročností zaměstnání. Pokračovat ve čtení

Raw jídelníček

Jednou z cest ke zdraví a vitalitě je raw strava. Jde o konzumaci potravin v jejich nejpřirozenější podobě, takové, jaké je stvořila příroda.   Pokračovat ve čtení

Paleo jídelníček

Co je paleo strava? Návrat člověka zpátky do doby kamenné. Základem paleo jídelníčku je stejná strava, jakou lidé jedli v pravěku, tedy tepelně upravené maso a různé plody. Pokračovat ve čtení

Chci jídelníček ZDARMA

1 660 199 doručených jídelníčků, za dvě minuty získáte váš!

Tip: Víte, že nejčastěji chtějí lidé zhubnout 10 kg?