Tajemství detoxikace organismu: Jak získat znovu energii a vitalitu

Proč je detoxikace a očista organismu tak důležitá?

Tělo se potřebuje v pravidelných intervalech očistit od toxických látek, které neustále přijímáme každý den. Řadu z nich dostáváme v potravě, například v podobě barviv, aditiv, přídatných a konzervačních látek. Další dýcháme nebo absorbujeme kůží.

Očista těla pak pomáhá se zbavit jedovatých zplodin metabolismu. Detoxikace těla zároveň přináší posílení činnosti vnitřních orgánů jako jater, ledvin, střev, žaludku, plic, ale také kůže.

Samozřejmé je, že zlepší i stav krve, sníží nebezpečný LDL cholesterol, stabilizuje hladinu krevního cukru. Také se nastartuje redukce tukových zásob, proto je před plánovaným hubnutím dobré udělat domácí detoxikaci organismu, kilogramy potom mohou jít snáze dolů.

Jaké příznaky by měly být varováním, že je naše tělo zanesené toxickými látkami a volá po očistě?

Především následující:

  • Vyrážky a nečistá pleť

  • Nepříjemný až páchnoucí dech

  • Chronické průjmy, zácpy a plynatost

  • Bolesti hlavy

  • Bolesti kloubů a páteře

  • Celková únava

  • Nechutenství

  • Zapáchající stolice

Princip stravování při detoxikaci organismu

Stravování při přírodní detoxikaci organismu je založeno na odlehčeném jídle, které minimálně zatěžuje trávicí systém a naopak pomáhá vylučovat odpadní látky. Jídlo přitom musí obsahovat dostatek sacharidů, proteinů, tuků, ale i minerálů a stopových prvků, aby byly zajištěny všechny tělní funkce.

Pročištění střev pomáhá zajistit dostatečný příjem vlákniny a také pitný režim. Během detoxikace těla je nutné hodně pít, a to 3-4 litry tekutin denně.

Jaké potraviny jsou určené k detoxikaci?

Protože velká část potravin má kyselý charakter a lidské tělo často trpí překyselením žaludku, jsou k detoxikaci a očistě organismu vhodné především zásadité potraviny.

  • Zelenina, ideálně v čerstvém stavu a zejména zelená,
  • Brambory,
  • Čerstvé ovoce,
  • Čerstvě vymačkané ovocné šťávy,
  • Čistá a čerstvá neperlivá voda,
  • Celozrnné obiloviny a výrobky z nich,
  • Plodiny jako jáhly, bulgur, quinoa, pohanka,
  • Mořské a sladkovodní řasy,
  • Byliny,
  • Zelené nápoje, například z výhonků různých rostlin,
  • Zelené čaje,
  • Bylinkové čaje

Doplňky stravy pro detoxikaci

Detoxikaci je možné podpořit a nastartovat i speciálními doplňky stravy. Na trhu jsou běžně dostupné detoxikační čaje, různé přírodní výtažky ve formě kapek, nápojů, nebo tablet

Ve formě kapslí existuje mnoho doplňků, které obsahují například směsi Chlorelly, Spiruliny, Zeleného ječmene, Aloe a Ostropestřce.

Jídelníček na detoxikaci organismu

Snídaně: Jáhelná kaše s čerstvým ovocem (podle sezóny, například s broskvemi, jablky apod.)

Dopolední svačina: Salát z exotického ovoce (ananas, mango)

Oběd: Zeleninová směs (baby karotka, hrášek, kukuřice) vařená na páře, rýže natural

Odpolední svačina: Plátek celozrnného chleba se sýrem tofu, zelný salát

Večeře: Dušená kapusta s bramborami a česnekem

Jak provést očistu těla a neudělat při ní chybu?

Do detoxikačního jídelníčku v žádném případě nepatří maso, uzeniny, alkohol, káva, cukr, sůl, sycené a sladké nápoje, bílé pivo, mléko a výrobky z něj. Ty naopak organismus zanášejí a působí negativně na trávení.

Detoxikaci významně pomáhá sklenka vlažné čisté vody s pár kapkami čerstvě vymačkané citronové šťávy vypitá už ráno na lačno. Přináší očistu střev.

Vhodné je provádět zejména jarní detoxikaci organismu, abychom po zimě načerpali síly. Ideální je ovšem zařazovat čas od času odlehčovací zeleninové a ovocné dny, například v pondělí po víkendu. Na váš organismus budou působit detoxikačně.

Pokud bude navíc očista těla probíhat pravidelně a průběžně, nebudete tolik unavení a méně se u vás budou projevovat chronické choroby. Celkově budete zdravější, s vyšší imunitou. Prospěšnost detoxikace těla je proto naprosto nezpochybnitelná.

Vyzkoušejte detoxikační jídelníček na 28 dní

E-book plný receptů pro správnou detoxikaci, podívejte se.

Jak správně detoxikovat

    Chcete dostávat zajimavé jídelníčky do mailu?


    © COPYRIGHT 2020 pestrý jídelníček. ALL RIGHTS RESERVED.