Tuk na břiše

Tuk na břiše se objevuje nejen u dospělých, ale i u dětí. Jeho výskyt ovlivňuje především nedostatečný pohyb a strava. Břicho je často prvním místem, kam se tuk ukládá a bohužel je právě zde i nejvíce viditelný. Tuk v této oblasti je navíc spojen s rizikem cukrovky, rakovinou, infarktem a problémy s cévami. Říká se, že svaly na břiše se formují v kuchyni. Jak je to tedy doopravdy?

Příčiny tuku v oblasti břicha

  • Zvýšená konzumace cukru, fruktózy – zvyšuje chuť k jídlu
  • Stres, nedostatek spánku
  • Alkohol –  dle odborníků brání ve spalování tuku, je třeba se mu tedy vyhnout ve větší míře
  • Nedostatečný pohyb, sedavé zaměstnání
  • Pití sladkých nápojů
  • Nedostatek bílkovin – hormony, které ovlivňují chuť k jídlu fungují správně jen při dostatečném přísunu bílkovin. Bílkoviny vyrovnávají hladinu cukru a jsou naší hlavní stavební látkou.
  • Konzumace velkého množství bílého pečiva – nahraďte jej špaldovým, ovesným, žitným apod.
  • Konzumace smažených potravin a tučných výrobků
  • Nedostatek vlákniny a zdravých tuků
  • Nepravidelné stravování – začněte snídat a svačit, nepřejídejte se na noc
  • Nedostatek tekutin

Pokud se snažíte zbavit přebytečného tuku na břiše, je aerobní cvičení tím pravým pohybem. Spalovat začínáte po 25 minutách, proto se snažte cvičit alespoň 40 minut. Pokud chcete hubnout je důležité vypočítat a hlídat si ideální tepovou frekvenci. Je třeba si uvědomit, že není možné zhubnout pouze určitou část těla, pracovat bude celé tělo. Mezi aerobní cvičení patří běh, rychlá chůze, kolo, brusle, jízda na rotopedu, či plavání. Snažte se proto některé z těchto pohybů vykonávat co nejčastěji. Pomocí cviků na břicho, jako jsou například sedy-lehy, nezhubnete tuk, ale posílíte břišní svaly. Aerobním cvičením naopak tuk hubnete. Na posilování svalů ale nezapomínejte, opět platí, že je třeba posilovat i jiné oblasti než tu, kterou si přejete zhubnout.

Velmi důležitý je odpočinek a relaxace. Organismus má čas se zregenerovat a hubnutí bude díky odpočinku rychlejší. Zní to neuvěřitelně, ale je to pravda. Přehnaným cvičením si můžete velmi ublížit. Myslete na to, že každý hubne jinak dlouho – proto relaxujte, cvičte s radostí a dodržujte zdravé stravování, výsledek se brzy ukáže.

Získejte zdravý jídelníček na míru ZDARMA

  • Sestavený od nutriční poradkyně
  • Komplexní jídelníček pro vaší osobu
  • Recepty na 7 dní ZDARMA

Chci jídelníček ZDARMA

Komentáře ke článku

Abyste mohli přidat komentáře, musíte se přihlásit. Pokud u nás ještě nemáte účet, zaregistrujte se

 

Kam dál?

8 tipů pro ploché bříško

Mít nádherně ploché břicho, to je sen spousty z nás. Jenže cesta od snu ke skutečnosti mnohdy bývá zdlouhavá a náročná. Ne každému se ji podaří ujít. Přesto stojí za to to zkusit. Pokračovat ve čtení

Tipy na nejlepší domácí spalovače tuků

Na úbytek váhy při hubnutí mají vliv různé potraviny. Nejdůležitější je samozřejmě to, aby byl výdej energie větší než její příjem, ale proces hubnutí můžeme taktéž výrazně podpořit takzvanými spalovači. Ty podporují uvolňování mastných kyselin a nastartování procesu hubnutí.  Pokračovat ve čtení

Skořice při hubnutí

Skořice je kůrou stromu zvaného skořicovník, který se pěstuje v různých tropických oblastech. Nejkvalitnější skořice pochází se Srí Lanky.   Pokračovat ve čtení

Zázvor pomáhá zrychlit metabolismus

V širokém spektru potravin a doplňků, které tvoří náš jídelníček, se objevují i tzv. super potraviny, nebo jinak řečeno látky, které mají na lidský organismus blahodárný vliv.  Pokračovat ve čtení

Chci jídelníček ZDARMA

1 739 403 doručených jídelníčků, za dvě minuty získáte váš!

Tip: Víte, že nejčastěji chtějí lidé zhubnout 10 kg?