Krabičková dieta 

Krabičková dieta vás jednoduše naučí, jak by měl jídelníček vypadat v průběhu dne, co si lze dopřávat večer a nebo co naopak nechat pouze na dopolední hodiny. Postupem času si můžete objednávat například jen obědy a večeře a zbytek jídla si připravovat doma sami. Plynule tak můžete převést své teoretické poznatky do praxe a začít zdravě jíst zcela samostatně.


Krabičková dieta má hned několik výhod:

  1. Úspora času, jelikož nemusíte nakupovat a vařit.
  2. Pravidelnost díky krabičkám, které jíte je ve stejných časových intervalech.
  3. Vyváženost stravy díky ideální porci v každé krabičce.
  4. Možnost donášky až do kanceláře/domů. Nemusíte jídlo nikde vyzvedávat.
  5. Inspirace pro následné samostatné vaření. 


Pokud něco pro krabičkovou dietu budete potřebovat, jsou to právě  krabičky. V těch budete nosit jídlo, měly by být proto dostatečně kvalitní, pevné, odolné a samozřejmě zcela nepropustné.

Krabičková dieta jídelníček

Obsah v krabičce závisí na tom, jakou dietu jsme si vybrali. Jestliže hledáme nějakou speciální dietu, musíme také trochu zapátrat po firmě, která nám takové možnosti nabídne. Potom můžeme mít kromě klasické diety třeba vegetariánskou, se sníženým obsahem lepkubez laktózovou nebo diabetickou. U některých společností si lze navíc domluvit dietu zcela individuální.

A jak to funguje?

Krabičková dieta funguje tak, že vám každý den firma, kterou vyberete, přiveze pět krabiček. Všechna jídla z pravidla sestavuje nutriční specialista, aby bylo vše ve správném nutričním poměrusyté a hlavně chutné. Na začátku krabičkové diety byste měli být dotázáni, zda chcete za pomoci diety redukovat váhu, nebo jen dostávat připravená jídla k pravidelné konzumaci, a naučit se tak správnému životnímu stylu


Některé společnosti nabízejí stravu na den za 200 Kč, některé za dvojnásobek. Není nutné si vybírat nejdražší variantu s vidinou toho, že dostanete to nejlepší, ale pamatujte, že na ceně se musí odrazit cena jídla připraveného z čerstvých surovin. 


Krabičková dieta: recepty na celý den

Krabičkovou dietu si můžete samozřejmě připravovat také v pohodlí domova sami a není vždy hned nutné vyhledávat specializovanou firmu. Naučte se jíst pravidelně a redukovat tak svou váhu. Společně si ukážeme recepty na den a představíme oblíbené suroviny do krabiček.


Snídaně - 1 kelímek cottage, polévková lžíce džemu light, 1,5 až 2 plátky tmavého toastového chleba, 1 čajová lžička chia semínek

Svačina - 5 větších listů ledového salátu, 200 g citrusů, 50 g jogurtu, lžíce strouhaných mandlí 

Oběd  - 100 g lososa, citronová šťáva, petrželka, pažitka, 150 g brambor, 200 g barevných paprik, 2 až 3 listy hlávkového salátu, 30 g bílého jogurtu, sůl, ocet. Jak na to: Porci ryby pokapeme citronovou šťávou, obalíme v sekané petrželce a pažitce, vložíme do pekáčku, podlijeme vodou a v troubě nebo na grilu upečeme. Papriky nakrájíme na nudličky, mírně osolíme, přidáme jogurt, případně dochutíme octem. Rybu obložíme hlávkovým a paprikovým salátem. Jako přílohu podáváme vařené brambory. 

Svačina 2 plátky tvrdého sýra, 2 plátky šunky, 150 g zeleniny dle chuti, 2 plátky křehkého žitného chleba 

Večeře Bageta s křenovým tvarohem plněná šunkou a sýrem – 70 g celozrnné bagety, 50 g tvarohu, lžíce mléka, strouhaný křen, plátek tvrdého sýra, 70 g vepřové šunky, list hlávkového salátu, 1/2 rajčete na plátky, sůl. Jak na to: Tvaroh vyšleháme s mlékem, osolíme a dochutíme jemně nastrouhaným křenem. Pomazánkou potřeme rozkrojenou bagetu, poklademe šunkou a sýrem, dozdobíme salátem a rajčetem. 


Snídaně – můžete použít už ochucený cottage – jahoda, borůvka. Svačina – mandle nahraďte jinými ořechy nebo semeny. Oběd – můžete zvolit i jiný druh ryby. Svačina – šunku vybírejte libovou, můžete zvolit i jiný druh sýru do 30 % tuku. Večeře – místo křenu je možné si dát například česnek.

Oblíbené suroviny do krabiček

Cizrna - známá luštěnina, která se dá použít do salátů nebo jako příloha. Lze ji vařenou také mixovat. Stačí přidat jogurt, okořenit a máte výtečnou pomazánku. 

Řapíkatý celer - celeru musíte přijít na chuť. Když se ale při prvním pokusu nenecháte odradit, snadno se projíte k závislosti. Navíc zcela bez tuků. Pozor jen na to, abyste řapíky dobře zbavili cévních svazků na povrchu (jsou tuhé).  

Červená řepa - dá přidat do salátu či péct v troubě s masem a je z ní dokonalá příloha. Z řepy také můžete uvařit vynikající boršč. Nebo ji najemno nastrouhat, smíchat s mletým hovězím a upéct odlehčenou verzi sekané. 

Cottage - nedoceněný sýr. Dobrý, výživný, ale netučný. Na sladko, na slano, v teplé i studené úpravě. 

Vaječný bílek - skvělý zdroj bílkovin. Žádné tuky, téměř žádné sacharidy. o uvaření jej můžete pokrájet do pomazánky nebo přidat do salátu.

Šunka - hlavní je nekupovat tu nejlevnější. Jmenuje se sice šunka, ale nemá dostatečný obsah masa, ale naopak obsahuje hodně vody a soli. Netradiční kombinace je kombinace šunky a hroznové víno nebo žlutého melounu.


Tvaroh - ne že by si někdo myslel, že neznáte tvaroh. Otázkou je, jestli ho používáte jinak než do buchet... Kupodivu, dá se jíst i "jen tak" – bez marmelády či ovoce. Pozor na kombinaci tvaroh a pomeranč – když jídlo nesníte hned, hmota zhořkne. 

Zelí normálně je člověk líný nakrouhat si přímo hlávku. Ale salát z čerstvého, jemně nakrouhaného zelí, slunečnicových semínek, kapky oleje a jogurtu je moc dobrý. 

Krabičková dieta kniha

Jelikož je krabičková dieta stále fenoménem doby, vznikly také publikace, které si daly za cíl zpřístupnit tuto dietu každému. Autorka knihy Domácí krabičková dieta Alena Doležalová, jednoduchým způsobem vysvětluje základní principy úspěšnosti krabičkové diety. Lidem také radí, jak vhodně připravovat pokrmy, jak snížit energetickou hodnotu pokrmů, aniž by utrpěla jejich chuť a hlavně předkládá výběr více než 250 výborných receptů. Součástí publikace je i 70 nutričně vyvážených celodenních jídelníčků.

Rady, jak ušetřit čas

  • Držte krabičkovou dietu spolu s kamarádem či kamarádkou a střídejte se při přípravě jídel

  • Jídla uvařte víc a krabičky si schovejte do mrazáku

  • Z jídla, které vaříte pro celou rodinu, část oddělte pro sebe a doplňte zeleninovou přílohou nebo salátem

  • Dělejte si týdenní jídelníček, nakupujte jednou týdně a nákupy plánujte podle jídelníčku.


A jaké je vaše oblíbené jídlo do krabičky?

Získejte zdravý jídelníček na míru ZDARMA

  • Sestavený od nutriční poradkyně
  • Komplexní jídelníček pro vaší osobu
  • Recepty na 7 dní ZDARMA

Chci jídelníček ZDARMA

Komentáře ke článku

Abyste mohli přidat komentáře, musíte se přihlásit. Pokud u nás ještě nemáte účet, zaregistrujte se

Chci jídelníček ZDARMA

2 207 623 doručených jídelníčků, za dvě minuty získáte váš!

Tip: Víte, že nejčastěji chtějí lidé zhubnout 10 kg?