Proteinová dieta

Dieta, jejímž otcem je harvardský profesor George L. Balckburn, se zakládá na zvýšeném příjmu proteinů. Nejde o nic nového, protože se jako alternativa stravování objevila už před 40 lety. 

Proteiny tvoří základní stavební jednotku vašeho těla, proto je jejich konzumace prospěšná.

Princip proteinové diety

Princip diety je velice jednoduchý: přijímáte více bílkovin na úkor sacharidů. Jednoduše nahradíte některá jídla každý den proteinovými pokrmy. Například nebudete obědvat pokrm složený ze sacharidů, proteinů a tuků, tedy například pečené kuřecí stehno s rýží, ale pouze proteinový koktejl.

Obvykle se tímto způsobem nahrazují dvě a až čtyři jídla z každodenního jídelníčku. Tedy pokud jíte pětkrát denně, budete jíst pouze jedno až tři pokrmy s normálním složením, zbytek budou speciální proteinové koktejly.

Musí ale jít o jídla schválená lékařem, aby měla správné složení a dodala tělu všechny potřebné živiny. Rozhodně nezaměňovat lékařsky schválené a z hlediska složení testované pokrmy za proteinové potravinové doplňky, ty nemohou plnohodnotně nahradit stravu!

Proteinová dieta má jídelníček s minimem tuků a cukrů, proto je její energetická hodnota velice nízká. Díky tomu se dostanete do stavu ketózy a může dojít i k razantnímu úbytku kilogramů. Bílkoviny zajistí, že při dietě nebudou trpět vaše svaly.

Omezení při dietě:

  • Minimalizujete příjem sacharidů a tuků.
  • Odepíráte si běžné potraviny, nahrazujete je speciálním jídlem.
  • Nesmíte konzumovat určité potraviny, aby nedošlo k ovlivňování obsahu bílkovin v těle.
  • Mezi zakázané potraviny patří i zelenina, a to papriky, rajčata, cibule, kukuřice, mrkev, kedlubny, červená řepa a všechny luštěniny (fazole, hrách, čočka, cizrna…), dále veškeré slazené a alkoholické nápoje, pečivo, brambory, ovoce, sladké dezerty a koláče, jídla s vysokým obsahem tuku, majonézy, hořčice, konzervovaná jídla a kompotované ovoce.
  • Do jídelníčku smíte zařadit jenom povolené potraviny: ryby jako pstruh, candát, okoun, úhoř, treska, žralok, kuře a krůtu bez kůže, zaječí maso bez kůže, jehněčí a skopové – stehna, sýr tofu, telecí, dietní šunku. Ze zeleniny brokolice, celer, cukety, zelené fazole, houby, pórek, ředkvičky, řeřichu, dýni, chřest, lilek, zelí, špenát, naklíčené mungo fazole, rukola

Výhody proteinové diety:

  • Jedná se o zdravý způsob hubnutí
  • Odbouráváte hlavně tukovou tkáň
  • Dodáváte tělu dostatek proteinů, proto nechudnou svaly.
  • Stav ketózy vzbuzuje v těle pocit nasycení. Proto netrpíte nervozitou z hladu.

Nevýhody proteinové diety:

  • Měli byste být pod lékařským dohledem. Tato dieta zrychleně odbourává tuky, na které se v těle často vážou škodlivé látky, proto je nutná kontrola odborníka během diety.
  • Nehodí se pro osoby s některými chronickými chorobami jater nebo krve
  • Nemohou ji dodržovat kojící matky nebo dospívající děti.

Získejte zdravý jídelníček na míru ZDARMA

  • Sestavený od nutriční poradkyně
  • Komplexní jídelníček pro vaší osobu
  • Recepty na 7 dní ZDARMA

Chci jídelníček ZDARMA

 
Chci jídelníček ZDARMA

1 171 743 doručených jídelníčků, za dvě minuty získáte váš!

Tip: Víte, že nejčastěji chtějí lidé zhubnout 10 kg?