Cviky na boky anebo co dělat, když nechcete být jako hruška?

Tak, jako je při shazování kilogramů důležité správné dodržování zdravého jídelníčku a pravidelný pohyb, jsou tyto činnosti nedílnou součástí i při hubnutí boků. Také vám ale prozradíme tipy, jak větší boky zakrýt vhodným oblečením.

Mám boky jako skříň a co s tím?

Tuk na bocích trápí spoustu lidí. Faktorů, proč se tuk hromadí právě v oblasti boků, je více. Většinou se sčítají dohromady, málokdy působí jenom jeden sám o sobě.

Často je na vině genetika, kterou ovlivnit nelze. Pravda ale je, že dost věcí se ovlivnit dá, a sice stravou, cvičením a v neposlední řadě i uměním se správně oblékat.

Samozřejmě, že když hubnete a hubnete úspěšně, vaše tělo shazuje kilogramy jako celek. Nikdy to nefunguje tak, že by třeba žena dokonale zhubla na břiše, ale zachovala si velká ňadra. Prsa obsahují také tuk, a pokud shazujete, logicky zhubnete i v prsou.

Podobné je to i s boky. Jestliže máte větší boky a vaše postava svým tvarem připomíná například kytaru, není pravděpodobné, že při hubnutí zhubnete právě a pouze v bocích.

Na druhou stranu není tak docela pravda, že je hubnutí boků tak složité.

Jak zhubnout boky? Jídelníček je základ!

Riziko srdečně cévních chorob je nedílným způsobem spojeno s nadváhou, obezitou, a to v oblasti břicha a boků. Proto je vhodné soustředit se na tyto partie a snažit se docílit jejich optimálních, tedy štíhlých rozměrů.

Důležité je v tomto směru upravit jídelníček. Zdravé recepty v dnešní době najdete zcela bez problémů.

Omezte především nezdravé tuky, které se usazují právě v břišní krajině a na bocích. Máme tím samozřejmě na mysli živočišné nasycené tuky. Zapomeňte především na smažení a fritování.

Při tomto způsobu přípravy jídla do sebe dostáváte zbytečně mnoho tuku, který putuje právě do oblin.

Mnohem vhodnější přípravou je pečení nebo grilování. I tak ale nepřidávejte do pekáče zbytečný tuk navíc.

Podlévejte vodou a naopak se snažte tuk vypéct, nadbytek ho slít, odstranit a nepoužívat ani k dalšímu maštění (například brambor).

Při grilování sázejte na minimálně tučné marinády, například z lehkých jogurtů. Používejte kvalitní olivový olej.

Vařte ve vodě nebo v páře

Objevte znovu kouzlo vaření. Vaření ve vodě nebo v páře je nejlepším způsobem, jak si připravit potraviny. Vaříte totiž zcela bez tuku, a tak se vám nemá co usazovat v nežádoucích partiích. Zároveň potraviny zbytečně nerozvářejte, což se týká především zeleniny. Část vitamínů varem zničíte, a to je velká škoda.

Nejde o to jíst nedovařenou zeleninu, ale připravit ji akorát na skus. Tak trochu potrénujete zoubky a zároveň v pokrmu zbude větší část vitamínů.

S podílem zeleniny vůbec nešetřete. Berte si zeleninu jako přílohu. Třeba dušené zelené fazolky jsou skvělým doplňkem k drůbežímu masu i rybě. Stejně tak třeba vařená baby karotka. Vláknina, minerály, vitamíny - boční partie se budou díky výraznému podílu zeleniny ve stravě úspěšně tenčit.

Dejte přednost komplexním sacharidům

Samozřejmostí by měla být skutečnost, že budete dávat přednost komplexním sacharidům v celozrnných produktech –  v pečivu, mouce, těstovinách a rýži.

Ty vás zasytí na delší dobu, přičemž hladina glykémie zůstane stabilní.

Díky tomu dostane tělo signál, že je nasyceno, nebude mít potřebu ukládat tukové zásoby.

S klidem pak dokáže nashromážděné tukové polštářky rozpouštět. Vaše tukové zásoby na bocích se ztenčí a přitom budete mít dostatek energie pro svaly a mozek.

A o to právě jde. Není nic horšího pro boky a břicho, než přemíra jednoduchých sacharidů. Jakmile to s jednoduchými sacharidy začnete přehánět, okamžitě začnete v problematických partiích přibírat.

Pozor na skryté tuky a cukry

Dejte pozor i na tzv. skryté cukry. Existuje řada potravin, kde byste třeba cukry, zejména ty jednoduché, nečekali a přitom tam jsou ve velkém množství. Jedná se například o kečupy, dresinky, hořčice, kupované saláty a mnoho dalšího.

Také na skryté tuky buďte obezřetní, jelikož i zdravé celozrnné sušenky mají určitý podíl tuku. V zásadě platí všeho s mírou.

Důležitý je pestrý jídelníček s vysokým podílem zeleniny a ovoce a samozřejmě také dodržování pitného režimu. Pokud se tedy nijak nezpronevěříte zásadám zdravé výživy, určitě se svými boky dokážete pracovat.

Cvičení na boky? Skoky přes švihadlo i břišní tanec!

Bez pořádného pohybu v bocích určitě nezhubnete. Shazování kil bez tělesně aktivity zkrátka není možné. Boky jsou přitom specifickou tělesnou partií, u které se tvarování dá velmi výrazně ovlivnit právě vhodnými cviky.

A jaké cviky na boky jsou účinné? Výborné jsou dřepy nebo skákání přes švihadlo, také step aerobik, běh, rychlá chůze po rovině i do schodů. Dále jsou vhodné šikmé zkracovačky, boční výpady a zvedání boků.

Lámete si hlavu, jak shodit boky? Jestliže rádi tancujete, máte z poloviny vyhráno. Zkuste břišní tanec, protože právě tento druh tance je extrémně účinným prostředkem na tvarování bočních oblin.

Specifický pohyb při tanci totiž vede k tomu, že jsou tyto partie vystaveny ještě intenzivnější zátěži než jindy.

Vyzkoušejte také cviky na hubnutí břicha, které pomohou při celkovém tvarování postavy.

Naučte se fígle s oblečením

Důležité je znát také několik módních triků, jak širší boky ukrýt díky dobře zvolenému oblečení. Postava se silnějšími boky a stehny bude vypadat dobře v kalhotách, které se směrem dolů mírně zužují. Naopak se nehodí kalhoty příliš upnuté nebo volné. Obojí totiž na problematické partie spíše upozorní.

V žádném případě také není dobré volit kalhoty “bokovky”. Pomohou naopak kalhoty s klasickým pasem. A co vzorované kalhoty? Když vám padnou a půjde spíše o tmavší potisky, nemusí vzniknout žádný problém.

Výborná jsou saka zasahující do oblasti boků, která tuto partii těla upozadí. Skvělé jsou šaty, které mají na bocích tmavší látku než vpředu a vzadu. Takové v podstatě vaše obliny promění v postavu přesýpacích hodin.

Úplně zapovězena není ani pouzdrová sukně se zvýšeným pasem. Boky schová také lehce nabíraná sukně. Pozor ale na příliš nařasené sukně - efekt by byl opačný.

08.10.2018 - autor: Lucie Vintrová

Získejte zdravý jídelníček na míru ZDARMA

  • Sestavený od nutriční poradkyně
  • Komplexní jídelníček pro vaší osobu
  • Recepty na 7 dní ZDARMA

Chci jídelníček ZDARMA

Komentáře ke článku

Abyste mohli přidat komentáře, musíte se přihlásit. Pokud u nás ještě nemáte účet, zaregistrujte se

 

Kam dál?

Novoroční výzva 2017

02.01.2017

Nový rok bývá časem nových začátků. Lidé si říkají, co všechno po Novém roce změní, jak budou žít jinak, zdravěji, lépe pracovat se svojí energií, více cvičit. Všechna tato předsevzetí jsou pěkná, důležité je ovšem vytrvat. Podstatné je nebýt ve svém snažení sám, být něčím motivován. V tom mnohdy pomůže společná výzva, která se pro vás stane cestou zlepšit svoje zdraví a tělesnou kondici. Pokračovat ve čtení

Jak správně nastartovat spalování kalorií?

16.12.2016

Chtěli byste zhubnout, myslíte si, že proto děláte všechno, co se dá a přitom se ručička váhy ne a ne pohnout? Vždy se dá najít recept, jak ještě více spalovat kalorie a podpořit tak svůj metabolismus. Pokračovat ve čtení

Proč hubnout na podzim? Využijte výhody tohoto ročního období

18.11.2016

Existuje mnoho rad, jak zaručeně zhubnout, ale jen některé jsou vhodné do podzimního období. Nenechte se zlákat vidinou rychlého úbytku hmotnosti a raději se nyní pusťte do zdravého shazování kil. Pokračovat ve čtení

Jak efektivně zhubnout přes břicho?

24.09.2018

Většina z nás sní o plochém břichu. Nikdo v této oblasti těla nechce nosit faldy nebo dokonce nevzhlednou pneumatiku. Ideálním stavem je vytvořit si pevný pekáč buchet, to znamená, že se z plochého bříška vyrýsují svaly. Pokračovat ve čtení

Chci jídelníček ZDARMA

2 292 217 doručených jídelníčků, za dvě minuty získáte váš!

Tip: Víte, že nejčastěji chtějí lidé zhubnout 10 kg?